آغاز دوره آموزشی کنشگری فرهنگی- رسانهای در مشهد
چهارمین دوره آموزشی کنشگری فرهنگی- رسانهای (از ایدهپردازی تا جریانسازی) در مشهدآغاز شد.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، این مراسم به همت دفتر سیاستگذاری و برنامهریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.
سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد در این مراسم درباره اهمیت و ضرورت رسانه گفت: بسیاری از افراد اطلاعات خود را از فضای مجازی میگیرند و در این فضا، مرزها معنایی ندارند.
دکتر محمدعلی وطندوست، مبارزه با علم و تکنولوژی را غلط خواند و افزود: باید ابزار تکنولوژی را به سوی مثبت، جهتدهی، با فرهنگ دینی، سازگار و در جهت مبارزه با دشمن، استفاده کرد.
وی ادامه داد: استفاده از ابزار رسانه در حوزهی فرهنگی، در کنار دانش، نیاز به مهارت دارد.
مدیر کل دفتر سیاستگذاری فرهنگی، اجتماعی وزرات علوم هم در ارتباط ویدئوکنفرانسی، گفت: یکی از موارد تاکید شده در دفتر سیاستگذاری و برنامهریزی، تمرکز بر عرصه خطیر کارشناسان و یاوران علمی دانشگاهها در حوزه فرهنگی و اجتماعی است.
دکتر ذوالفقارزاده، فضای رسانه و کنشگری رسانهای را یکی از نیازهای جدی کارشناسان فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: بر این اساس با مجموعههای مختلف از جمله مجموعه رسانیوم وارد مذاکره شدیم و توانستیم سه دوره آموزشی در دانشگاههای کشور برگزار کنیم.
وی ادامه داد: هدف ما در این دوره آن است که فضای آموزش را از فضای خشک و یکسویه سخنرانیمحور خارج کنیم و آن را به سمت تعامل، گفتگو، کارگروهی و مشارکت سوق دهیم.
دکتر ذوالفقارزاده تصریح کرد: کنار هم قرار گرفتن کارشناسان فرهنگی، اجتماعی و کارشناسان روابط عمومی با یکدیگر، میتواند همافزاییهای خوبی ایجاد کند و در عرصه رسانه خود را نشان دهد.
مسئول بخش آموزش استارتاپ رسانیوم هم گفت: در این سه روز (۲۴ تا ۲۶ بهمنماه)، سعی میکنیم فرایند فشردهای برای فعالیت و شناخت کلی رسانهها شروع کنیم و به ایدهپردازی، تولید و نشر محتوا بپردازیم، همچنین برنامهای به شکل مسابقه همراه با کار گروهی، اجرا کنیم.
دکتر جواهریان خاطرنشان کرد: این دوره با هدف فعالیت مشترک بین دو گروه فرهنگی، اجتماعی و روابط عمومی طراحی شده است.
در پایان مراسم، کارشناسان فرهنگی، اجتماعی و روابط عمومی به حضور در کارگاههای آموزشی دعوت شدند.