وزیر علوم؛
همه پذیرفتهاند جمهوری اسلامی یک جامعه مقتدر علمی است
وزير علوم گفت: دیگر در دنیا، تک قطبی و رهبری واحد معنا ندارد و همه پذیرفتهاند جمهوری اسلامی یک جامعه مقتدر علمی است.
به گزارش
خبرگزاري صداوسيما؛ وزير علوم درنشست انجمنهای اسلامی دفتر تحکیم وحدت در دانشگاههای سراسر کشور كه در قم برگزار شد گفت: دیگر در دنیا، تک قطبی و رهبری واحد معنا ندارد و همه پذیرفتهاند جمهوری اسلامی یک جامعه مقتدر علمی است.
محمدعلی زلفیگل افزود: امروز متوجه شدهاند که جمهوری اسلامی دارای قدرت استفاده از علم هست، زیرا علم به جامعه و حاکمیت قدرت فرازمینی و فرامکانی میدهد. به خصوص وقتی در دانش نانو و بایو و سلامت و پزشکی و عرصههای مختلف هوا و فضا برای خودش حرفی دارد و رتبه پانزده علمی دارد. اینها ثمرات انقاب اسلامی است. امروز کسی جرات نگاه چپ انداختن به جمهوری اسلامی را ندارد. ما به مسئولین هم میگوییم که امروز شما که اینجا نشستهاید وجاهت خود را از دانشگاه گرفتهاید و همه اینها دستاورد علم و نوآوری و فناوری است.
وی گفت: ما باید قدر نظام جمهوری اسلامی را بدانیم، این کشوری که یکدفعه اینگونه قد علم میکند و چهار راه حیاتی برای دنیاست، جهان سلطه این را نمیپذیرفت و از تمام قدرتش برای ساقط کردن این نظام استفاده میکند. نه با جنگ سخت بلکه باجنگ ارزان، از طریق فضای مجازی و رسانه و اینترنت اشیاء و قدرت هنر و ورزش و از تمامی عرصههایی وارد میشود که بتواند ارزشهای نظام را و علاقه مردم را به رهبری و نظام و حاکمیت جمهوری اسلامی کاهش بدهد.
زلفیگل در پایان اضافه کرد: ما باید چه کنیم؟ عکس آنها عمل کنیم، نباید خودتحریمی انجام دهیم و فضا را در اختیار آنان قرار دهیم. نباید خودشیفته باشیم و خودتحریمی انجام دهیم. وظیفه ما در قبال انتخابات چیست؟ وزارت علوم معاونت فرهنگی بخشنامهای را تنظیم و ارائه کرده که انشاءلله اجرا خواهد شد. ما در دنیای زر و زور و تزویر هستیم، اما میتوانیم دست خود را روی زانوی خودمان بگذاریم و اولین کار [فعالیت برای]افزایش مشارکت در انتخابات مجلس است.
حجتالاسلام والمسلمین پناهیان نیز در این نشست اظهار داشت: بهشدت به این روش و سبک زندگی انجمن اسلامی و تشکیلاتی من معتقد هستم؛ زیرا موجب بالندگی دانشگاه و دانشجویان میشود و هر دانشجویی که میتواند باید انجام دهد. مسئولانه، خودجوش و جمعی بودن از کلیدیترین ویژگیهاییست که شاکله افراد مفید برای جامعه را تشکیل میدهد. افرادی که اهل این ویژگیها نیستند درموردشان بهشدت تامل دارم، در این افراد ترسها و سوتفاهمها و غفلتی وجود دارد که باید رفع شود. ایکاش فعالیت دانشجویی_تشکیلاتی شرط طی مدارج تحصیلی عالی بود، اگر بود چقدر عالی میشد؛ اما حقیقت این است که ویژگی خودجوش و مسئولانه بودن اصل است که وقتی شما بهصورت داوطلبانه جلو میآیید، این [حرکت]فضیلت است.
پناهیان به تفسیر شعار میان دوره دفتر تحکیم وحدت یعنی «تقویت انسجام ملی، افزایش مشارکت مردمی، اعتلای مقاومت اسلامی» پرداخت و تصریح کرد: مبنای برقراری عدالت در جمهوری اسلامی حضور مسئولانه و جمعی عناصریست که احساس مسئولیت میکنند. الان برخی از مسئولین جمهوری اسلامی هستند که این تجربه [تشکیلات دانشجویی]را مثل شما نداشتهاند، مدیر و مدبرند، اما پنجاه درصد فایده دارند؛ این زیست جمعی و خودجوش شما میتواند دیگران را به مشارکت دعوت کند، همچنین مسئولین مشارکتپذیر باشد از طرف مردم. وگرنه کسی که صرفا میخواهد قدرت را دست بگیرد ولو آدم خوبی باشد سم مهلکیست. هر مدیری نسبت به مدیریت خودش باید زمینه مشارکت بیشتر مردم را ایجاد کند که انتخابات یک نمونه آن است.
وی ادامه داد: بدبختی ما دو حیطهست؛ بدبختی نه، مشکلاتی که بدبختانه داریم! زشت است برای جامعهای مثل جامعه ما! با توجه به موانعی که بر سر راه داریم دو گروه مشکلات را داریم: یکی خوب عمل نکردن مدیران، دوم خوب مشارکت نکردن مردم است؛ و در این دو عرصه باید مشکلات را ببینیم. دانشجو میخواهد مدرک بگیرد کارمند شود و آینده اش مشخص است، دوران دانشجوییش هم کارمندیست. این فرد، بیعلاقه، بیحوصله است. الان حضور شما کارمندی نیست، بخشنامهای و آئیننامهای نیست. خودجوش فردی هم نیست، خودجوش جمعیست.