آغاز عملیات حفاری مسیر غربی طرح خط سه قطارشهری مشهد
عملیات حفاری مسیر غربی خط سوم قطارشهری مشهد امروز در مراسمی در مشهد آغاز شد.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، شهردار مشهد در آیینی که به همین مناسبت برگزار شد گفت: ۲ دستگاه حفار تی. بی. ام در پروژه قطارشهری مشهد مشغول به حفاری هستند که هزینه نگهداری و تجهیز آنها بسیار گزاف است، اما قرارگاه خاتمالانبیا (ص) پای کار مدیریت شهری است.
محمدرضا قلندر افزود: هدف گذاری و ریل گذاری مدیریت شهری حرکت به سمت پروژههای کوتاه، میان و بلند مدت است، به دنبال کار تبلیغاتی نیستیم و تمامی اقدامات با برنامهریزی و نیازسنجی انجام میشود.
شهردار مشهد گفت: یکی از اولویتهای مدیریت شهری در این دوره کاهش گرههای ترافیکی در محورهای مهم شهر است و بر همین اساس پروژه احداث پلهای سطح سوم میدان شهید فهمیده در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل قطارشهری مشهد نیز در این آیین گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، تا پایان سال ١۴٠۴، حفاری تمام خطوط قطار شهری مشهد باید به اتمام برسد.
کیانوش کیامرز افزود: امروز عملیات اجرایی حفاری مسیر غربی خط سوم آغاز شد و امید است با بهره برداری از این خط، شهروندان ساکن در قاسم آباد و شهرک غرب شاهد تسهیل رفت و آمد با حمل و نقل عمومی باشند.
وی ادامه داد: شهر مشهد امروز جزو معدود شهرهای کشور است که عملیات عمرانی به صورت سه شیفت در آن در حال انجام است و امید است بخش یک خط سه تا پایان سال ١۴٠٣ به بهره برداری برسد.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این آیین گفت: هم اینک روزانه ۳۰۰ هزار سفر با قطار شهری انجام میشود، اما با اجرای چهار خط قطارشهری درصدد هستیم تا تعداد سفرهای روزانه را به یک میلیون سفر برسانیم.
پوریا محمدیان یزدی افزود: خط یک به طول ۲۴ کیلومتر و خط ۲ به طول ۱۴.۵ کیلومتر احداث شده و خط سوم به طول ۳۰ کیلومتر و خط چهارم به طول ۱۷ کیلومتر در دست احداث است و بخش یک خط سوم از حدفاصل میدان شهدا تا پایانه مسافربری به طول ۶ کیلومتر در نیمه اول سال آینده به بهرهبرداری میرسد.
وی ادامه داد: امروز حفاری قسمت نهایی خط سوم به سمت غرب مشهد به طول ۱۰ کیلومتر برای رسیدن به بزرگترین پایانه غرب مشهد انجام میشود که با توجه به اینکه ایستگاه پایانی قطار ملی مشهد به گرگان، ایستگاه پایانی قطار گلبهار به مشهد و پایانه برون شهری در این پایانه است این پایانه تبدیل به یکی از بزرگترین کانونهای حمل و نقلی میشود.
برای ساخت ۱۰ کیلومتر باقیمانده خط سه قطارشهری مشهد در مجموع ۳ هزار میلیارد تومان هزینه خواهد شد.