لزوم تسریع در دوبانده شدن قطعه اول جاده چغارت تا سه چاهون
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای بافق: در راستای دو بانده شدن جاده چغارت بافق - سه چاهون، هفت کیلومتر از این مسیر دو بانده شده، اما بخش اعظمی از این مسیر پرترافیک پس از پنج سال هنوز اجرایی نشده است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، عابدی گفت: عملیات دوبانده کردن قطعه اول چغارت تا سه چاهون در اسفندماه ۱۳۹۷ با حضور مسئولان وقت از چغارت بافق آغاز شد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای بافق افزود: محوری پرترافیک و معدنی که بخشی از راه ارتباطی سبزدشت، کوهبنان، کوشک و بهاباد را نیز دربردارد.
وی، افزود: با برنامه ریزیهای انجام شده مقرر شد بخشی از این محور از مسئولیتهای اجتماعی معادن احداث شود.
عابدی بیان کرد: قطعه اول این محور که حدود ۱۹ کیلومتر تا سه راهی سه چاهون است، از تعهدات شرکت سنگ اهن مرکزی ایران بافق است.
وی خاطر نشان کرد: حدود هفت کیلومتر از این قطعه دوبانده شده و بقیه آن تا سه چاهون که در حال حاضر از ترافیک زیادی هم برخوردار است، مانده است.
وی تصریح کرد: تردد در این محور بیش از ۲ هزار خودرو است که بالای ۳۰ درصد آن کامیونهای حمل سنگ و مربوط به حمل بارهای صنعتی و بقیه هم خودروهای شخصی و عمومی هستند.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای بافق گفت: بیش از یک ماه از قولی که مسئولان برای ارائه نقشه محور داده اند، میگذرد و هنوز منتظر دریافت این نقشه برای ادامه کار هستند.
اورژانس بافق هم اعلام کرده است از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۱ مورد تصادف یا واژگونی در این محور اتفاق افتاده که منجر به فوت هم شده است.
اکنون پنج سالی است که دوبانده کردن این جاده در کش و قوس قولهای مسئولان مانده است و هر روز بر ترافیک این محور افزوده میشود و شاهد تصادفات بیشتر هستیم.
معاون مهندسی و ساخت راه وشهرسازی استان گفت: باند دوم جاده بافق – بهاباد این طرح چندین ساله طرح موضوع شده و سال گذشته مصوب شد تا باند دوم از بافق تا کوشک هم ساخته شود و مطالعات آن انجام شده است. مظفری افزود: از میدان چغارت تا سه راهی هلال احمر مطالعات را سنگ آهن انجام داده حدود ۱۹ کیلومتر، و از سه راهی هلال احمر تا معدن کوشک هم مطالعات آن انجام شده و اداره صمت نیز در همین راستا اعلام کرد: در حوزه سه راهی سه چاهون بدلیل پهنه معدنی احداث جاده امکانپذیر نیست.
وی ادامه داد: اکنون مشاور در حال مطالعات مسیر جایگزین است و بزودی مشاور مطالعات فاز تکمیلی مسیر را انجام میدهد، ولی تاکنون ۱۶ کیلومتر از معدن فسفات تا کوشک مطالعات آن انجام شده و ظرف یک هفته ابلاغ میشود تا معادن برحسب سهم مشارکت کار را انجام دهند. سهم مشارکت معادن که ابلاغ شود با نقشهها، معادن باید بعد از تامین اعتبار و بعد مناقصه و تامین پیمانکار کار را شروع کنند.