پخش زنده
امروز: -
دبیر رویداد مداومت، ملاک ارزیابی برای انتخاب هنرمندان، ایده پردازان، طراحان و تولیدکنندگان در رویداد مداومت را شاخصهای هویت سازی، بکارگرفتن ایدههایی نو با هویت فلسطین و تجاری سازی در محصولات فرهنگی اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سجاد صالحی دبیر رویداد مداومت در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما درباره رویداد مداومت افزود: جنگ نابرابر بر ضد فلسطین باعث شد مردم در سراسر جهان برای دفاع از مردم مظلوم و مقتدر فلسطین با حرکتی نمادین و با نمادهای فلسطین محصولات هنری تولید کنند.
صالحی افزود: طبق رصد جهانی متوجه شدیم مجموعه مختلفی از سراسر جهان در حال تولیدات محصولات هنری هستند و این محصولات هنری بخش عمده آن از جنس مد و لباس، محصولات دکوراسیون و داخلی، جواهرات، اسباب بازی و یا ابتکاری تازه از شیرینی فروش یا گل فروش بوده که حرکت نمادین با نمادهای فلسطین انجام داده و با محصولات صنایع فرهنگی از مردم مظلوم فلسطین حمایت کردند.
وی همچنین گفت: این امر باعث بوجود آمدن رویدادی به نام مد و مداومت با اسم مداومت شد تا هم تولیدکنندگان تشویق شوند و هم دیگر تولیدکنندگان از این فرصت ویژه برای همدردی و همزبانی با همه جهان حول محور مقاومت و مظلوم نقش بهتری داشته باشند و باعث اتفاقات مستمر و پایدار شد که بتوانیم از این فرصت برای دفاع از مقاومت و فلسطین استفاده کنیم.
دبیر رویداد مداومت درباره اینکه در دنیا چقدر از این نماد فلسطینی استفاده شده است، افزود: نمادهایی در جغرافیای فلسطین و فرهنگ و زیست بوم فلسطین اتفاق افتاده است و تبدیل به یک نمادهای مشترک جهانی مانند پرچم، چفیه و گلدوزیهای لباسها و حتی رفتارهای فلسطین شده است، بطوری که مجموعههای کوچک و بزرگ در دنیا از این نماد فلسطینی برای تولیدات خود استفاده میکنند.
صالحی همچنین گفت: برخی از تولیدات جنبه رسانهای داشته و برخی هم تبدیل به محصولات فرهنگی یا محصولات خلاقانه شده است که در سبک زندگی هم میتوانند بهره برداری کنند و مجموعههایی که نشان تجاری معتبر در دنیا دارند به صورت کاملا تخصصی در حوزه نمادهای فلسطینی کار میکنند.
دبیر رویداد مداومت به نشان معروفی که محصولات با نشان فلسطینی تولید میکند، اشاره کرد و گفت: عزیز بکویی که اصالتاً فلسطینی است محصولاتی مانند کیف و کفش تولید و عرضه میکند و حتی کشورهایی مانند ترکیه و اردن و کشورهای شرقی و آسیایی هم به گونهای در این پویش حامی مردم مظلوم فلسطین هستند.
صالحی افزود: ایدهپردازان، طراحان و تولیدکنندگان پوشاک، ملزومات پوشش و طراحی داخلی که علاقمند به حمایت از مردم فلسطین و جبهه حق هستند، میتوانند به منظور همراهی با این موج جهانی و شرکت در این رویداد مداومت، ایدهها، طرحها و یا محصولات خود را با استفاده از نمادها و هنرهای فلسطین به تارنمای modaavemat.ir ارسال کرده و با هشتگ story_of_support# در فضای مجازی منتشر کنند.
به گفته وی آثار ارسالی که تا تاریخ ۲۵ دی ارسال شود، با حضور نشانها و ویژندهای مطرح مد و لباس، میهمانان بینالمللی و اصحاب رسانه در رویداد یک روزه مداومت ارزیابی شده و از آثار برگزیده در این رویداد رونمایی خواهد شد.
دبیر رویداد مداومت افزود: به منظور تشویق و ترغیب فعالیت بیشتر در این حوزه، شرکتکنندگان در رویداد از خدمات رسانه، تبلیغات محیطی، مشاوره و شتابدهی برخوردار خواهند شد.
صالحی این را هم گفت که: ملاک ارزیابی برای انتخاب هنرمندان، ایده پردازان، طراحان و تولیدکنندگان در رویداد مداومت، شاخصهای هویت سازی، بکارگرفتن ایدههایی نو با هویت فلسطین و تجاری سازی در محصولات فرهنگی است.