پخش زنده
امروز: -
سخنگوی شورای شهر یزد: بحث ایجاد قطار شهری در یزد با بودجه ۴ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومانی شورای شهر امکان ندارد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، سخنگوی شورای شهر یزد در برنامه تلویزیونی رصد شبکه یزد، گفت: کشور درگیر معضل ترافیکی است و وجود خودروهای شخصی وتک سرنشین دلیل این افزایش ترافیک است. در شورای ششم کمیسیون حمل ونقل راه اندازی شد و متخصصانی از راهور و دانشگاه در این کمیسیون عضو شدند و طرحهایی در حوزه کوتاه، میان و بلند مدت تدوین شدکه یکی از آنها ۲۲ مورد اصلاح نقاط ترافیکی مانندمیدان معلم، باهنر و ریاضی یزدی، ساماندهی پارکینگ شهر و .. بود.
حجت الاسلام حیدری افزود: با افزایش خودروها، افزایش معابر هم در حال انجام است و در در بحث میان مدت با سرعت زیادی نسبت به دوره قبل در هر منطقهای از مناطق ۵ گانه طرحهایی در حال انجام است برای مثال آسفالت بلوار اتحاد، شهدای محمود آباد، بلوار دانش پایه در منطقه دو بلوار امام محمد باقر (ع) و بلوار اسلامی ندوشن و آیت الله ابوترابی را در راستای توسعه معابر شهری داریم.
وی ادامه داد:رینگ دوم شهری تا اواسط سال آینده در ۵/۱۳ کیلومتر به بهره برداری میرسد و بسیاری از مشکلات ترافیکی حل میشود و سامانه بی آر تی که در بلندمدت مردم کمتر از وسیله نقلیه و تک سر نشین استفاده کننداز دیگر راهکارهای کاهش ترافیک شهری یزد است.
برنامه هایی برای استفاده بیشتر از ناوگان حمل ونقل عمومی شهریزد
سخنگوی شورای شهر یزد گفت: ۱۲۴ دستگاه ون واتوبوس در این دوره شورا خریداری شد و بازار اتوبوسها از عرضه وتقاضا بهره میگیرد و شهروندان باید از اتوبوسها استفاده کنند تا بخش خصوصی برای فعالیت انگیزه داشته باشد. استفاده کمتر از اتوبوسها موجب خارج شدن اتوبوسها از مسیر میشود.
حجت الاسلام حیدری افزود:مبحث استفاده از اتوبوس کمتر، استفاده از خودرهای شخصی بیشتر این همان ترافیک است. استفاده کم اتوبوس از مسیر یعنی از مدار خارج شدن اتوبوس و ترافیک بیشتر که اینها را باید باهم دید.
وی، مسئله آموزش شهروندی برای استفاده شهروندان از اتوبوسها را مهم دانست و افزود: برای این امر و در راستای تشویق شهروندان به استفاده از حمل ونقل عمومی، در ۳۰ مدرسه ۳ هزار کارت اتوبوس شهروندی را توزیع کردیم و برای معلولان ۴۴ اتوبوس را مناسب سازی کرده ایم.
قطار شهری با بودجه محدود امکان ندارد
سخنگوی شورای شهر یزد در ادامه برنامه تلویزیونی رصد گفت:قطار شهری با بودجه ۴ هزارو ۲۵۰ میلیارد تومانی امکان ندارد و بحث پاکروها و دوچرخهها از نظر اقتصادی، بحث اقیلم سرد و گرم ومحدودیت پزشکی نگاه میشود.
حجت الاسلام حیدری افزود: مسیر ویژه باتوجه به محدودیتهای یزد امکانپذیر نیست و در شورای ترافیک در نزدیک عید به جای ایجاد مسیر ویژه به طرف یک طرفه کردن خیابانها میرویم.
وی ادامه داد: رینگ شهری از دروازه قرآن بدون هیچ توقفی باید کار کند و از چهارراه محمودآباد ۱۴ طرح در شورای ترافیک رد شده که سال گذشته حتی اعتباری گذاشته شد، ولی طرحها رد شد. برخی زمانها بلوار دانشجو ترافیک آن بیشتر از کاشانی است که نشان میدهد باید رینگ شهری آزادشود.
سخنگوی شورای شهر یزد گفت: اگر رینگ شهری درست عمل کند میتواند ترافیک خیابانهای اصلی شهر را کاهش دهد. در زمینه مسیر ویژه در حوزه فنی کارشناسان به نتیجهای نرسیده اند.