پخش زنده
امروز: -
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: موضوع استفاده از شرکتهای هواپیمایی خارجی در پروازهای داخلی در صحن مجلس شورای اسلامی رای نیاورد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمد محمدی بخش در نشست خبری هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته گفت: در برنامه هفتم تلاش شد نظرات بخش خصوصی و دولتی اخذ شود تا این برنامه چراغ راه آینده صنعت هوایی شود.
وی افزود: به ازای هر هواپیما که وارد کشور میشود شغل، توسعه و ایمنی نیز ایجاد میشود.
محمدی بخش در خصوص ساخت هواپیمای مسافری در داخل کشور نیز گفت: کمیتهای برای ساخت هواپیما در دولت تشکیل شده و در بازه زمانی یک ساله، طرح اولیه تهیه شده که هر روز شاهد رونمایی تجهیزات هوایی آن هستیم.
وی تاکید کرد: طرح ساخت هواپیمای مسافری در دستور کار قرار دارد و اولین محصول آن را شرکت هواپیمایی ایران ایر استفاده خواهد کرد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بر اساس قوانین ایکائو، آزادیهای چندگانه اعلام شده و این ظرفیت نیز برای قانون گذار تعریف شده است.
محمدی بخش ادامه داد: درخواست پرواز در کشور در بازههای زمانی مختلف افزایش مییابد و برخی کشورها در این زمان از ظرفیت شرکتهای هواپیمایی خارجی نیز استفاده میکنند، اما حضور شرکتهای خارجی در پروازهای داخلی در صحن مجلس در مذاکرات مربوط به تصویب قانون برنامه هفتم رای نیاورد.
مدیرعامل فرودگاهها: خدمات فرودگاه مهرآباد درشأن مردم نیست
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران گفت: از آنجا که خدمات عرضه شده فرودگاه مهرآباد در شأن مردم نیست، از ۲۰ سال گذشته طرح جامع برای رفع مشکلات آن پیش بینی شده است.
رضا نخجوانی در نشست خبری هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با اشاره به ارائه نامطلوب خدمات در فرودگاه مهر آباد گفت: از ۲۰ سال پیش طرح جامع برای رفع مشکلات این فرودگاه در دستور کار بوده و منابع مالی آن به تازگی تامین شده است.
نخجوانی افزود: نیازمند ۳۰ هزار میلیارد تومان برای سرمایه گذاری در فرودگاههای کشور هستیم که اولویت بندی ما بخش ایمنی و مسافری است.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به الزام پیوستن به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند گفت: خدمات مورد نیاز در حوزه اطلاع رسانی قابل دسترسی است و آخرین اطلاعات پرواز نیز قابل دریافت است.
وی در خصوص احتمال انتقال پروازهای داخلی از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی نیز گفت: روزانه ۴۰۰ پرواز در فرودگاه مهرآباد انجام میشود و انتقال این پروازها به فرودگاه امام به سختی انجام میشود و مخصوصا در پروازهای داخلی یا زیر یک ساعت و به همین دلیل، نمایندگان مجلس هم با طرح انتقال پروازها مخالفت کرده اند.
ثبت ۲۰۰ هزار میلیارد تومان درخواست سرمایه گذاری در فرودگاه امام
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: برای سرمایه گذاری در فرودگاه امام خمینی بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان درخواست ثبت شده است.
سعید چلندری در هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته گفت: روزانه ۱۴۰ تا ۳۰۰ پروازدر فرودگاه امام انجام میشود و بیش از ۵۰ درصد خدمات فرودگاهی این فرودگاه، هوشمند سازی شده است.
وی افزود: شهر فرودگاهی ۴ هزار هکتار به منطقه ویژه اقتصادی خود اختصاص داده و بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان درخواست برای سرمایه گذاری در شهر فرودگاهی ثبت شده است.
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: در اسناد بالادستی که در وزارت راه و شهرسازی مصوب شده بحث آماده سازی و انتقال پروازهای داخلی به فرودگاه امام وجود دارد و زیر ساختهای لازم برای ۱۰ سال آینده پیش بینی شده است.
چلندری با بیان اینکه هم اکنون عملیات ساخت مرحله دوم فرودگاهی شروع شده است گفت: شرکت هاکان انرژی یک مجموعه بزرگ است که در بخشهای مختلف فعالیت دارد. این شرکت بسیاری از فرودگاها را ساخته و شبیه قرارگاه خاتم الانبیا در کشو ماست که فعالیتهای حساس را انجام میدهد.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که چه اقدامی برای غیبت دو نفر از اعضای هیئت مدیره فرودگاه امام خمینی انجام شده است گفت: یکی از اعضا پس از اطلاع رسانی خبرگزاری صدا و سیما به کشور بازگشت و عضو دیگر را هم که در دستگاه دیگری مامور به خدمت شده باید وزیر راه و شهرسازی درباره ادامه حضور وی اقدام کند.
واگذاری ایران ایر قطعیت ندارد
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: واگذاری شرکت هواپیمایی ایران ایر باید روند مناسب خود را طی کند و هنوز قطعیتی در این زمینه وجود ندارد.
شمس الدین فرزادی پور نیز در نشست خبری هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته گفت: بعد از انجام موفق عملیات حج تمتع، این شرکت آماده عملیات عمره مفرده است.
وی افزود: یکی از مهمترین بخشهای تقویت ناوگان این شرکت، تعمیرات اساسی یا اورهال کردن هواپیماها بود که تاکنون ۲ فروند هواپیمایای تی آر وارد چرخه پروازی شده اند و تا ۲۵ روز آینده نیز هواپیمایای تی آر بعدی وارد چرخه میشود و ۴ فروند دیگر نیز تا پایان سال، وارد چرخه پروازی خواهند شد.
فرزادی پور ادامه داد: هر هواپیمایی که متناسب با ماموریتهای شرکت هواپیمایی ایران ایر باشد استفاده خواهیم کرد و اگر هواپیمای ایرانی سیمرغ نیز وارد بازار شود طبیعتا ایران ایر از آن استفاده میکند و هیچ تهدید و یا تحمیلی برای به کارگیری این هواپیما نیست.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر گفت: بحث واگذاری ایران ایر از ۸ سال گذشته مطرح بوده است، اما روند مناسبی ندارد و برای این کار یا به صورت کامل باید از فهرست واگذاریها خارج شود یا روند مناسبی باید داشته باشد، اما در حال حاضر این واگذاری قطعیت ندارد.
وی در پاسخ به این سوال نیز که آیا خود شما در ساعات کاری به انجام پرواز میپردازید بیان کرد: این مطلب یک امر شخصی است، اما باید بگویم فقط در حد الزام قانونی در روزهای تعطیل ساعت پروازی خود را تکمیل میکنم.