پخش زنده
امروز: -
گردشگری، صنعتی بسیار گسترده با باریکههای تخصصی متنوع است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،معاون سرمایهگذاری ادارهکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خراسان رضوی گفت: مشاوران گردشگری باید بدانند که تجارت برابر است با اعتبار و این اعتبار باعث میشود دیگران به راحتی به آنها اعتماد کرده و به دانش و تجربهشان ایمان آورند و از آنها کمک بگیرند.
احمد دیناری افزود:دربخش گردشگری ادعای ارائه مشاوره در تمام زمینههای تخصصی، توهمی بیش نیست و جز گمراهی و به بیراهه بردن افرادی که اعتماد کردهاند و برخی را به عنوان مشاور و راهنمای خود برگزیدهاند و همچنین از کف رفتن اعتبار مشاور، نتیجه دیگری نیز نخواهد داشت.
او گفت: مردم برای اینکه بهترین و مؤثرترین راهها و گزینهها را برای موفقیت در کسبوکار گردشگری خود و یا رشد شخصی و فردی خود برگزینند به سراغ مشاورانی میروند که در کارشان حرفهای هستند. انسانها با توجه به ظرفیتها و تواناییهای محدود خود در زمینههای مشخصی میتوانند صاحب تخصص و تجربه باشند و دیگران را راهنمایی کنند.
معاون سرمایهگذاری ادارهکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خراسان رضوی افزود:مشاوران حرفهای گردشگری باید ویژگیهایی را برای خود در نظر داشته باشند که میتوان صفت حرفهای و مرجع بودن را برای آنها قائل شد. ویژگی ممتاز کمک کردن به دیگران و شور، شوق و هیجان ناشی از راهنمایی و موفقیت مردم در ذات و سرشت بسیاری از مشاوران جاری است.
معاون سرمایهگذاری ادارهکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خراسان رضوی گفت: ادعای اشراف و تسلط بر تمام مباحث و شاخههای تخصصی صنعت گسترده گردشگری، توهمی بیش نیست و این نشان از نادانی افرادی دارد که این ادعای کذب را دارند. ضمن اینکه هر قدر افراد بیشتری نیز در یک حوزه گرد آمده باشند، شکوفایی در آن حوزه دشوارتر خواهد بود و هرچه این موقعیت تخصصیتر باشد، نشان از یگانگی و بیهمتایی مشاوران دارد.
دیناری گفت: یک مشاور خوب و مرجع گردشگری به هیچ وجه بر تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی خود اکتفا نکرده و با ترکیب دادهها و اطلاعات تجزیه و تحلیل شده و نه خام با اطلاعات قبلی خود به تولید دانش جدید میپردازد.