پخش زنده
امروز: -
مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: طراحی جدید سامانه کتابفروشی ها امکانات تازه ای برای خریداران فراهم کرده است، به طوریکه نزدیکترین مکان عرضه و فروشگاه کتاب را نشان می دهد.
آقای علی رمضانی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه در یک سال گذشته برخی اشکالات سامانه بازار کتاب شناسایی و برطرف شده است، گفت: با طراحی مرحله دوم این سامانه، در جستجوها و موقعیت یابی به مخاطب کمک میشود تا به کتاب مورد نظر خود دسترسی پیدا کند.
وی افزود: قبلا در این سامانه به مخاطب نشان داده میشد که کتاب مدنظرش در کدام یک از کتابفروشی های شهر موجود است، اما حالا سامانه بازار کتاب مشخص میکند که نزدیکترین کتابفروشی در موقعیتی که در آن قرار دارید، کجاست و از این طریق حتی میتوانید مراجعه حضوری به کتابفروشی هم داشته باشد.
مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران به امکانات اضافه شده به سامانه بازار کتاب اشاره کرد و گفت: در این سامانه کتابفروشیها میتوانند جشنوارهای برگزار کنند و در آن ایام به مخاطبان شان تخفیف ارائه دهند یا اینکه امکان ثبت هدیه را فراهم کنند. در واقع امکانات طراحی شده به اجتماعی سازی این سامانه کمک میکند.
وی در خصوص استفاده از هوش مصنوعی در سامانه بازار کتاب افزود: براساس ذائقهای که قبلا مخاطب از خود در این سامانه ثبت کرده است، کتابهای جددی به او معرفی میشود. مثلا اگر قبلا در حوزه آشپزی کتابی خریداری کرده است، جدیدترین کتابها در این حوزه به او پیشنهاد خواهد شد.
رمضانی گفت: در واقع این امکان در سامانه بازار کتاب فراهم شده است تا کتابفروشیها به طور مستمر تازههای نشر را برای مردم نمایش دهند و امکان جستجو براساس سال نشر هم فراهم شده است.
وی افزود: ثبت نظرات مخاطبان، امتیازدهی به کتابفروشیها متناسب با خدماتشان و امکانات دیگر در وبگاههای فروش برخط به این مجموعه اضافه شده است و تلاش شده است تا رابطه کاربری فروشنده و خریدار بهبود یابد.