پخش زنده
امروز: -
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای گفت: صنعت بازیسازی در کشور راه خود را با همه کاستیها پیدا کرده است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدامین حاجی هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای گفت: در این سالها صنعت بازیسازی در کشور به نحوی توانسته راه خود را با همه کمی و کاستیهای داخلی و مشکلات خارجی پیدا کند.
حاجی هاشمی گفت: این مهم است که بتوانیم در بازی مفاهیم عمیق را برسانیم و افراد را به فکر کردن دعوت کنیم تا در یک موضوع عمیق شوند و آن را از ابعاد مختلف ببینند.
وی افزود: هرچه بتوانیم لایههای عمیقتر موضوعات را به مخاطب خودمان منتقل کنیم، توانستهایم از این فضا بهتر استفاده کنیم. بازیهای رایانهای یکی از عمیقترین ابزارها برای انتقال پیام در موضوعات فرهنگی، اجتماعی و دینی است.
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای با اشاره به سیر فعالیتهای بنیاد ملی بازیهای رایانهای از ابتدا تا به امروز گفت: بنیاد ملی بازیهای رایانهای به عنوان نهاد تسهیلگر توسعه بازی در کشور، نقش خود را ایفا کرده است. در ابتدای تأسیس این بنیاد تعداد شرکتهای بازیساز بسیار محدود بود، اما هر چه جلو آمدیم این تعداد با تسهیلگری بنیاد بیشتر شد و الان تعداد مجموعههای فعال به دهها شرکت رسیده است.
حاجی هاشمی گفت: در گذشته ما برای ایجاد بازار در کشور بسیار مشکل داشتیم و شاید با تغییر نسل بازیها از پریمیموم به فریمیوم این بازار ایجاد شد و با روشهای مختلف بازیسازان توانستند بازار را ایجاد کنند.
وی با اشاره به رویکردهای حمایتی بنیاد ملی بازیهای رایانهای از صنعت بازی کشور طی سالهای گذشته افزود: حمایت از حضور بازیسازان در نمایشگاههای مختلف بین المللی، تشکیل ساختار حمایتی همگرا و تغییر مدل حمایتی بنیاد از حمایت برای تولید بازی به حمایت از تیمها و شرکتهای بازیساز، برگزاری نمایشگاه گیم تهران، برگزاری جام قهرمانان بازیهای ویدئویی ایران با شرکت بازیهای ایرانی و برگزاری اردوهای حضوری آموزش بازیسازی انستیتو ملی بازیسازی در استانهای مختلف کشور از جمله اقدامات این بنیاد در دورههای مختلف مدیریتی خود بوده است.
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای با اشاره به رویکرد این بنیاد در ارائه مسیری جدید برای برگزاری نهمین جشنواره بازیهای رایانهای فجر گفت: در این سالها صنعت بازیسازی در کشور به نحوی توانسته راه خود را با همه کمی و کاستیهای داخلی و مشکلات خارجی پیدا کند و الان به نقطهای رسیده که به اعتقاد ما باید نقاط قوت را معرفی و به هم وصل کنیم.
وی افزود: یکی از مهمترین نقاط قوت این است که بعد از سالها تولیدکنندگان بازی در کشور توانستهاند به مرحله پابلیش و نشر برسند. این یکی از فرصتهایی است که ما در بازار همیشه منتظر و مترصد ایجاد آن بودیم و الان ایجاد شده است.
دبیر نهمین جشنواره بازیهای رایانهای فجر گفت: الان بیش از ۱۰ شرکت در کشور داریم که فعالیتهای بینالمللی دارند و توانستند زنجیره تولید و عرضه را به طور کامل طراحی کنند. این از نقاط ضعف صنعت بازی ما در دهه ۸۰ بود و هر چه بنیاد به سمت حمایت از تولید آمد به دلیل اینکه نشر شکل نگرفته بود، خیلی از زحمات پایهگذاری شد، اما ادامه پیدا نکرد. اما در دهه ۹۰ به مرور شرکتهای ناشر ایجاد شد و در این رویداد سرمایه گذاران، ناشران و بازیسازان را به عنوان سه ضلع مسیر سرمایهگذاری در کنار هم قرار میدهیم.
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای گفت: این مسیر جدیدی است که در بنیاد شروع شده و انشالله فصل سرمایهگذاری بر روی بازیها در این دوره شروع میشود و برگزاری این پیش رویداد، معرفی مدل و مسیری است که قرار است، آغاز شود. بنیاد ملی بازیهای رایانهای و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامهریزی برای سرمایهگذاری بر روی تیمها را در این جشنواره انجام میدهند و در نهمین جشنواره بازیهای رایانهای علاوه بر بخش غزال زرین، بخش جدید سرمایهگذاری هم به جشنواره اضافه شده است.