پخش زنده
امروز: -
با هدف تکریم ارباب رجوع میز خدمت در بیمارستان قائم (عج) مستقر شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، با هدف تسریع و تسهیل فرایند خدمات دهی و کاهش تردد مراجعان به بخشهای مختلف مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی قائم (عج)، واحد تکریم ارباب رجوع و میز خدمت در این بیمارستان راه اندازی شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع مرکز درمانی قائم (عج) گفت: این واحد هم اکنون با حضور سه نفر از همکاران پرستار و با درنظرگرفتن فضا و امکانات لازم آغاز به کار کرده است و مردم را با همکاری پزشک و سرپرستار به بالین بیمار راهنمایی میکند.
دکتر محسن زاده افزود: مهمترین مزیت راهاندازی این واحد، کاهش تردد مراجعان و نیز تسریع و تسهیل روند خدمات دهی کادر درمان به بیماران است.
وی در توضیح بیشتر خدمات این واحد افزود: ارتباط تصویری بیمار بستری در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان، سرعت تکمیل و تحویل مدارک پزشکی بیماران برای ترخیص یا دارای کسر مدرک از کارکردهای میز خدمت است.
معاون توسعه مدیریت و منابع بیمارستان قائم (عج) گفت: فعالیت این میز خدمت موجب افزایش سرعت دریافت اطلاعات بیمار برای مراجعه به پزشک، افزایش ادامه فرایند درمان، کاهش تردد مکرر افراد با خطر انتقال عفونت به بیماران و مراجعان، صرفهجویی در مقدار استهلاک وسایل مصرفی بیمار و راحتتر انجام شدن فرایند رسیدگی پرستاران و سرپرستاران به بیماران میشود.
دکتر محسن زاده افزود: هم اکنون همه امکانات سمعی و بصری و نوشتاری در اختیار این میز خدمت است و از طریق کانالهای ارتباطی مختلف اعم از ایمیل، فضای مجازی و تماس تلفنی اطلاعات درخواستی در اختیار مراجعان و بیماران قرار میگیرد.
مدیر حراست بیمارستان قائم نیز در این خصوص گفت: با توجه به آمار بالای تردد مراجعان به تعداد دوهزارو ۵۰۰ تا ۳ هزار نفر در هر روز به این بیمارستان، ایجاد واحد تکریم و پاسخگویی به مراجعان و اجرای درخواستهای آنها، از انبوه جمعیت مراجعان به ۲۰۰ نفر کاسته است و امورات آنها را در کوتاهترین زمان ممکن انجام میدهد.
حسنزاده با اشاره به محدود بودن فضای طرح تکریم ارباب رجوع نیز گفت: به همت مجمع خیران سلامت خراسان رضوی در جمع آوری یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان اعتبار برای ساخت سالن انتظار مراجعان، هم اکنون این سالن در حال ساخت است.