۱ و نیم میلیون کارت پایان خدمت در نوبت تعویض
رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی: کسانی که پس از سال ۱۳۶۰ خدمت خود را به پایان رساندهاند باید با مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰به تعویض کارتهای خود اقدام کنند.
به گزارش واحد مرکزی خبر، سردار صدرالسادات در حاشیه افتتاح سامانه خدمات الکترونیک سازمان نظام وظیفه درجمع خبرنگاران افزود: تا امروز بیش از یک میلیون و 400 هزار کارت به نیروی انتظامی ارسال شده است که بخش اعظم این کارت ها تعویض شده اند.
وی همچنین تعویض کارتهای معافیت و هوشمند شدن آن را ابزاری برای جلوگیری از کارتهای جعلی و بدون اصالت دانست و گفت : با اجرای این طرح تاکنون بیش از 800 کارت معافیت جعلی و بدون اصالت شناسایی شده است.
وی درباره افتتاح سامانه خدمات الکترونیک وظیفه عمومی نیز گفت: سامانه تلفنگویا و پیامکی با توجه به درخواستهای مردمی طراحی شده و به مرحله اجرا رسیده است.
صدرالسادات ادامه داد: مردم میتوانند با استفاده از این سامانه و همچنین با بهرهگیری از تلفن و پیامک اطلاعات خود را درخصوص پروندههای خدمت سربازی به صورت آنلاین دریافت کنند و این در حالی است که پیش از این درخواست مردمی از طریق سامانههای مرتبط ثبت میشد و فاصله زمانی زیادی تا پاسخگویی به آنها به وجود میآمد.
وی کد (سخا) را به همراه کد ملی از جمله کدهای ضروری برای بهرهمندی از این سامانه برشمرد و گفت:همه کسانی که پیش از این به سازمان وظیفه عمومی مراجعه کردند کد سخا دارند و افرادی که به تازگی میخواهند این کد را دریافت کنند میتوانند با مراجعه به دفاتر پلیس + 10 کد سخای خود را اخذ کنند.
وی در پاسخ به پرسشی در باره میزان اعزام انفرادی سربازان گفت: از سال گذشته 30 درصد از سربازان به صورت انفرادی و با مراجعه به نزدیکترین پادگان محل سکونت خود، بدون نیاز به مراجعه به محل تجمع سربازان اعزام م شدند که امیدواریم این رقم به 70 درصد از سربازان افزایش یابد.
پیشرفت 80 درصد سامانه جامع وظیفه عمومی
معاون فناوری ارتباطات و اطلاعات نیروی انتظامی نیز در همایش معاونان و فرماندهان سازمان وظیفه عمومی سراسر کشور، گفت: طرح سامانه جامع وظیفه عمومی 80 درصد پیشرفت داشته است که بخش باقی مانده آن بر اساس برنامه زمانبندی کامل خواهد شد.
سردار سلطانی افزود: در نیروی انتظامی سامانه های مختلفی فعال است که هر کدام از انان زیرسامانه های متعددی دارند که بر این اساس بسیاری از فعالیت های ناجا در ارتباط با مردم از طریق این سامانه ها انجام می گیرد.
وی تاکید کرد: با توجه به حجم ارتباطات سازمان نظام وظیفه با مردم طرح سامانه جامع وظیفه عمومی می تواند در تسریع و سهولت خدمات رسانی کمک شایانی کند.
وی گفت: تعویض کارتهای پایان خدمت، استقرار کیوسکهای خدمات الکترونیک، برقراری ارتباط الکترونیک با سیستمهای جامع راهور از جمله اقداماتی است که در معاونت فاوای ناجا انجام شده است.
سلطانی همسویی محیط کسبوکار با ICT را همانند دو چرخ جلوی خودرو دانست و گفت: اگر این دو چرخ به موازات یکدیگر حرکت کنند یک سامانه میتواند به راه خود ادامه دهد و سازمان وظیفه عمومی نیز در سالهای اخیر از این مدل پیروی کرده است.