پخش زنده
امروز: -
رئیس سازمان نوسازی مدارس گفت: اجرای نهضت بهسازی مدارس با همراهی بیش از ۱۵ هزار گروه جهادی مدرسهای و راهبری معلمان و ۱۷۲ هزار دانش آموز در یک سال فعالیت قرارگاه جهادی، روح تازهای در مدارس دمید.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، رئیس سازمان نوسازی مدارس در نخستین گردهمایی مسئولان کمیسیون مدرسه یاری مجامع خیرین مدرسهساز کشور گفت: مهمترین نکته قابل توجه در قبال خیرین مدرسه ساز دغدغه مندی این عزیزان نسبت به پیشرفت و آینده کشور است و راه اندازی کمیسیون مدرسه یاری نیز به همین علت است.
خان محمدی با تأکید براینکه مجلس قوی، دولت قوی، دانشگاه قوی و ایران قوی در گروداشتن مدرسه قوی است، افزود: توجه داشته باشیم در نقطه رهایی نمیتوان برداشت کرد در فضای نخبگانی، در صنعت، در نانو و صنایع موشکی و امثالهم اگر ارتقایی داشته ایم دلیلش توجه ویژه به مدرسه است؛ پس مدرسه قوی را در کانون توجه سازمان نوسازی مدارس کشور قرار داده ایم.وی خیران مدرسه ساز را ستاره درخشان سرزمین ما نام برد که کارهای بزرگی کرده اند و اضافه کرد: امروز خط لبخند دانش آموزان عزیز را در ۱۰ هزار کلاس درس جدید تحویلی مهر به همت و مشارکت ارزنده خیرین میبینیم و فرهنگ کار خیر در کار ما نیز مؤثر است. معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توجه ویژه دولت به بحث تعلیم وتربیت و کالبد مدارس، بیان کرد: رئیس جمهور محترم زنگ اول مهر را در مدرسهای به صدا در آورد که ظرف ۴ ماه ساخته شد و این امر خوشایندی است. رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اظهار داشت: در ارتباط با موضوع مدرسه یاری؛ اصلی که باید به آن توجه شود مدرسه تراز سند تحول است. مدیر این مدرسه به اندازه وزیر اختیار دارد و همه ما در کنار مدیر به عنوان یاری دهنده هستیم. خان محمدی افزود: نخبهترین افراد باید مدیران مدارس باشند، مدیر مدرسه باید به کیفیت آموزش فکر کند نه درگیر مسائل فیزیکی و سایر موارد باشد، رویکردمدرسه محوری را باید جدی گرفت و در قرارگاه نیز این موضوع را دنبال میکنیم. وی با بیان اینکه قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، یک تسهیل گر و تنظیمگر است، تصریح کرد: نقطه کانونی فعالیتهای قرارگاه مدرسه است و بخش زیادی از آنها به خصوص در مناطق کم برخوردار و مرزی و عشایری مبتنی بر مدرسه یاری است.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به اجرای طرح شهید عجمیان اشاره کرد و گفت: این طرح کار بزرگی بود که ۲۰ هزار مدرسه شناسایی شد تا ۱۰۰ هزار کلاس درس را شاداب سازی و بهسازی کند. با ظرفیت و همراهی خیرین و گروههای جهادی و مردمی نتایج خوبی به بار نشست و با مشارکت جمعی، کار با کمترین هزینه انجام شد. معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه اجرای طرح شهید حسن پورجعفری نیز در حمایت از دانش آموزان بی بضاعت، تغذیه و توزیع شیر رایگان، حمایت از استعدادهای تحصیلی با طرح احسان دانش، برنامه پشتیبان آموزشی برپا با همکاری ستاد توانمندسازی ۲۰۲۰ محله وزارت کشور، طرح نصیب برابر در تولید محتوای کمک آموزشی مشاوره و پشتیبانی دانش آموزان دوره دوم متوسطه، طرح شهید محمودوند در ساماندهی بازماندگان از تحصیل را از جمله فعالیتهای قرارگاه در قامت مدرسه یاری عنوان کرد. ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز در این گردهمایی ضمن تشکر از همه کسانی که در تشکیل کمیسیونهای مدرسه یاری نقش داشته اند، گفت: در جامعه خیرین مدرسه ساز کارگروههای مختلفی داریم که یکی از مهمترین آنها کارگروه مدرسه یاری است و هر روز ابعاد بیشتری از اهمیت مدرسه یاری روشن میشود. امیدواریم مدیران آموزش و پرورش کمک کنند تا در این مسیر موفق شویم.