پخش زنده
امروز: -
رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی شهرستان چالوس از افتتاح دفتر نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی غرب مازندران در چالوس خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، حسین متاجی رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی چالوس گفت: دفتر نمایندگی میراثفرهنگی غرب مازندران به دلیل بعد مسافت غرب با مرکز استان برای رفع و پیگیری موانع و مشکلات سرمایهگذاران راه اندازی شد.
او افزود: غرب مازندران به عنوان مقصد ملی گردشگری با مشکل زیرساختی و سرویس بهداشتی مواجه است.
متاجی گفت: واحدهای پذیرایی بسیاری با مشکلات مواجه هستند که امیدواریم این مشکل و موانع غرب مازندران در حوزه زیرساختها بزودی رفع شده و تسهیل سرمایه گذاری در غرب مازندران مرتفع شود.
به طرحی نو برای توسعه شهرستان در همه ابعاد آن نیازمندیم
معاون فرماندار چالوس نیز در این مراسم گفت: از سالهای سال شهرستانهای ساحلی مملو از ظرفیت و پتانسیل است امروز همه به این اتفاق نظر رسیده ایم که فقط این ظرفیتها نمیتوانند منشا توسعه و آبادانی برای شهر و منطقه باشند.
حسینی افزود: ظرفیتهای خشک و خالی به تنهایی عامل توسعه نیست بلکه حمایت و پشتوانه همه جانبه از این صنعت و سرمایهگذاران این حوزه، موجب پیشرفت، توسعه و آبادنی جامعه میشود.
او با بیان اینکه چالوس یک شهرستان گردشگری است به طرحی نو برای توسعه شهرستان در همه ابعاد آن نیازمندیم افزود: باید دفتر غرب نمایندگی ادارهکل تقویت شود و یک تفویض اختیاری برای آن در نظر گرفته شود و در همین دفتر تمام برنامهها اجرایی شود.
معاون فرماندار چالوس تصریح کرد: باید یک کارگروه در کنار این دفتر راه اندازی شود، برای تمام اقدامات و پیگیریها برنامه ریزی شود و تمامی موارد سرمایه گذاری و توسعه گردشگری در کارگروه با رعایت قوانین و مقررات مورد پیگیری و بررسی قرار گیرد.
سرپرست دفتر نمایندگی غرب مازندران در این مراسم اظهار کرد: ضرورت تشکیل شورای گردشگری در منطقه یک گام بزرگ است.
بهاره سعیدزاده بیان کرد: تشکیل اتاق فکر مشترک و آسیبشناسی برای رفع موانع گردشگری از جمله برنامههای دفتر نمایندگی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی مازندران در غرب استان است.
او تصریح کرد: ایجاد تعامل با بخش خصوصی و تشکلهای وابسته و توجه به ارزش اکوتوریسم و زیست بومها به عنوان دیجیتال مارکتینگ در دستور کار این دفتر قرار دارد.
سعیدزاده افزود: برای بازاریابی محصولات صنایعدستی و سوغات، معرفی جاذبههای طبیعی، جذب سرمایه گذار و گردشگر داخلی نیز برنامهریزی شده است.
او در پایان تاکید کرد: برای اجرای طرح جامع گردشگری و بازار یابی دیجیتال به حمایت استانداری مازندران نیازمندیم.