افزایش ۸ درصدی تماس شهروندان با پلیس ایلام
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان ایلام از ثبت ۱۷۴ هزار تماس با مرکز ۱۱۰ استان خبر داد و گفت: تماس شهروندان با پلیس ایلام در این مدت رشد ۸ درصدی داشته است.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ سرهنگ علی جمالوندی اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات مطلوب و مضاعف پلیس به هم استانیهای عزیز و همچنین اعتماد مردم
به خدمتگزاران خود در مجموعه انتظامی استان در شش ماهه اول سال جاری تعداد ۱۷۴ هزارو ۳۲۶ تماس مردمی با مرکز فوریتهای پلیسی به ثبت رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد افزایش داشته است.
وی افزود: از این تعداد تماس ۶۱ هزار و ۱۵۶ مورد خبر عملیاتی که نیازمند حضور پلیس در صحنه بوده که ۳۵ درصد از کل تماسها را شامل میشود.
معاون عملیات انتظامی استان ایلام تصریح کرد: از مجموع تماسهای برقرار شده با این مرکز ۶۵ درصد از تماسها ارشاد و راهنمایی بوده که توسط کارشناسان این مرکز راهنماییهای لازم به شهروندان ارائه شده است.
سرهنگ جمالوندی با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به افزایش روزمره تماسهای مردمی با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰، مطرح کرد: تنوع و فراوانی مأموریتهای فراجا، جمعیت و پیچیدگی جرایم، ماموریتهای پلیس به منظور هدفمند کردن توان عملیاتی به دو بخش فوریتی و غیرفوریتی تقسیم بندی شده است.
وی در ادامه یادآور شد: تفکیک ماموریتهای ۱۱۰ به دو بخش فوریتی و غیرفوریتی، باعث حضور سریع، مؤثر و به موقع ماموران انتظامی در صحنه، افزایش هزینه جرم و ایجاد بازدارندگی در مجرمان، هدایت توان عملیاتی فراجا به سمت نیازهای واقعی مردم به فوریتهای پلیسی، بهره برداری از اطلاعات بالقوه مردمی در جهت تأمین اطلاعات مورد نیاز ردههای مأموریتی انتظامی و بکارگیری پلیسهای تخصصی با توجه به نوع تماسهای مردمی با سامانه ۱۱۰ میشود.
این مقام انتظامی با بیان این که مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ به صورت شبانه روزی آماده خدمات رسانی و رسیدگی به نیازهای حوزه نظم و امنیت عموم مردم است؛ اعلام کرد: با توجه به راه اندازی سامانه پیامکی ۱۱۰۸۴ در ایلام برای افراد سخت گویش و ناشنوا، همشهریان میتوانند به صورت پیامکی با ۱۱۰ تماس و ارتباط بگیرند.