پخش زنده
امروز: -
قائم مقام وزیر علوم با بیان اینکه در این آییننامه امکان دریافت سالانه ۲ پایه تشویقی وجود دارد، گفت: اگر استادی برنامهریزی داشته باشد، با استفاده از این آییننامه میتواند تا ۷۰ سالگی به تدریس بپردازد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمد سلیمانی در آیین گشایش طرح تعالی منش استادی مهارتهای ناب شاگردپروری با بیان اینکه نزدیک دو سال بر روی طرح تعالی منش استادی کار شده است، گفت: مدیریت حاکم بر وزارت علوم فعلی مدیریت علمی است و عالمان حاکماند. مدیران آموزش عالی فعلی، با پژوهش دست و پنجه نرم کرده و تولید فناوری کردهاند.
فائم مقام وزیر علوم با بیان اینکه دستورالعملهای مختلفی برای تشویق اساتید تصویب شده است، گفت: ضروری است نواستادان این آییننامهها را مطالعه کنند و با آنها آشنا شوند تا بتوانند از آنها بهره ببرند.
وی به پایههای تشویقی اشاره کرد و گفت: برای تدوین آیین نامه پایههای تشویقی ساعتها وقت گذاشته شده و از حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر نظرخواهی شده است.
سلیمانی با بیان اینکه در این آییننامه امکان دریافت سالانه ۲ پایه تشویقی وجود دارد، گفت: اگر استادی برنامهریزی داشته باشد، با استفاده از این آییننامه میتواند تا ۷۰ سالگی به تدریس بپردازد.همچنین در این آییننامه به حوزههای مختلف فرهنگی، آموزشی، فناوری، پژوهشی و ... پرداخته شده است.
قائممقام وزیر علوم در مورد تصویب آییننامه پژوهانه اساتید تازه استخدام گفت: است اییننامه به تازگی تصویب شده و در برخی دانشگاهها در حال اجرا است.
وی گفت: آییننامههای سرآمد فرهنگی، سرآمد آموزشی، سرآمد پژوهشی و سرآمد فناوری نیز در حال تصویب در هیئتهای امنا است.
قائم مقام وزیر علوم با اشاره به جذب دانشجوی از طریق استاد محوری گفت: موضوع استاد محوری در حال توسعه است و در این طرح استاد میتواند دانشجوی استاد محور بگیرد.
وی به برنامههای وزارت علوم برای در نظر گرفتن استاد راهنما و استاد راهبر برای دانشجویان نوورود اشاره کرد.
وی در مورد اصلاح آیین نامه ارتقا گفت: این آیین نامه باید به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد.
سلیمانی با تاکید بر اینکه اساتید باید چند بعدی باشند، به اساتید تازه استخدام توصیه کرد: نباید مقاله را دست کم گرفت. هرکس کار پژوهشی کند، باید برونداد داشته باشد.. ممکن است برونداد آن مقاله، کتاب، سخنرانی باشد؛ نمیتوان گفت مقاله و کتاب بد است باید از فرصتها استفاده کرد.