رویترز:
طرح حذف تبلیغات متا، کاربران را ۱۷ دلار در ماه به خرج میاندازد
طرح متا برای حذف تبلیغات اینستاگرام و فیس بوک می تواند برای کاربران اتحادیه اروپا حدود 17 دلار در ماه هزینه داشته باشد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از انگجت، طرح متا برای حذف تبلیغات اینستاگرام و فیس بوک میتواند برای کاربران اتحادیه اروپا حدود ۱۷ دلار در ماه هزینه داشته باشد.
طبق گزارش ها، این شرکت تنها برای اینستاگرام هزینه ماهانه ۱۴ دلاری را در نظر گرفته است. بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، متا ممکن است از کاربران اینستاگرام در اروپا ۱۴ دلار در ماه هزینه اشتراک بگیرد، مگر اینکه تبلیغات هدفمند را انتخاب کنند. علاوه بر این، ممکن است هزینه ماهانه ۱۷ دلاری را برای دسترسی بدون تبلیغات به فیس بوک و اینستاگرام روی دسکتاپ اعمال کند.
ماه گذشته، شایعاتی متنشر شد مبنی بر اینکه متا کاربرانی را که از اجرای تبلیغات هدفمند خودداری میکنند، مجبور به خرید اشتراک خواهد کرد، اما هزینههای احتمالی آن مشخص نبود. کاربرانی که مایل به پرداخت هستند، هیچ تبلیغاتی در فیس بوک و اینستاگرام نمیبینند، در حالی که کسانی که میخواهند به نسخه رایگان پایبند باشند، باید رضایت دهند که بر اساس اطلاعات شخصی خود هدف تبلیغات قرار بگیرند. طبق گزارش ها، این شرکت در مورد این طرح با تنظیم کنندهها در بروکسل و ایرلند صحبت کرده است.
این اقدام در پاسخ به حکم دادگاه در ماه ژوئیه مبنی بر اینکه فیس بوک باید رضایت کاربران را برای دسترسی به اطلاعات شخصی آنها جلب کند، صورت میگیرد. آن دادگاه گفت که اپراتورهای سایت باید ثابت کنند که کاربران رضایت داده اند، احتمالاً با اجازه دادن به آنها برای رد ردیابی تبلیغات!
این دقیقاً همان کاری است که اپل با آی او اس ۱۴ انجام داد، و با توجه به تعداد کاربران، متا پیش بینی کرد که درآمد قابل توجهی را به دست بیاورد. دادگاه اتحادیه اروپا در حکم خود همچنین گفت که شرکتها باید مدلهای اشتراک را برای کاربران بررسی کنند.
اعداد فاش شده توسط روزنامه والاستریت جورنال فقط کمی کمتر از هزینههای نتفلیکس در اتحادیه اروپا برای برنامه منظم ماهانه آن است.
در اوایل سال جاری، اتحادیه اروپا فیس بوک را با جریمه ۱.۲ میلیارد یورویی (۱.۳ میلیارد دلار) به انتقال دادههای کاربران اتحادیه اروپا به آمریکا و نقض قوانین کلیدی حریم خصوصی دیجیتال این اتحادیه محکوم کرد. قوانین در شرف تشدید بیشتر هستند، زیرا مقررات قانون بازارهای دیجیتال اروپا (دی ام ای) از مارس ۲۰۲۴ به اجرا گذاشته میشود.
در عین حال، متا نزدیک به یک چهارم از درآمد خود را در اروپا به دست میآورد و این سود ۷.۲ میلیارد دلار از مجموع ۳۲ میلیارد دلار آن در سه ماهه دوم امسال را به خود اختصاص داده است.طرح متا برای برنامههایش در اتحادیه اروپا باید در ماههای آینده و قبل از اجرایی شدن قوانین جدید، شفافتر شود.