پخش زنده
امروز: -
رییس پلیس راهور استان میگوید: تجزیه و تحلیل تصادفهای شش ماهه نشان میدهد که متاسفانه بخش زیادی از تصادفات درون شهری مربوط به عابرین پیاده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین؛ سرهنگ آسیابی در برنامه روی خط باشید صدای قزوین گفت : در سطح شهر قزوین و بعد از آن موتورسیکلت سواران بیشترین سوانح شهری را تشکیل می دهند .
وی گفت: ما ساماندهی موتورسیکلتسواران و برخورد با موتورسواران متخلف را در دستور کار خودمون قرار دادیم، همچنین برای عابرین پیاده تلاش داشتیم با ایمنسازی معابر ، کاهش سرعت در نقاط پرحادثه شناسایی این نقاط به زودی این اقداماتی که انجام می شود توسط پلیس راهنمایی و رانندگی و شهرداری بتواند مثمر ثمر باشد و در نتیجه کاهش تصادفات اتفاق بیفتد.
وی گفت : از لحاظ وضعیت ترافیک ما عمده مشکل ما در هسته مرکزی شهر یعنی از چهار راه امام تا به سمت میدان آزادی خیابان مولوی خیابان سعدی و بعد خیابان شهدا و در نهایت در طول خیابان طالقانی تا چهارراه طالقانی عمده مشکل ما در این قسمت به اضافه خیابان خیام بیشترین مشکلات مربوط به این هسته مرکزی می شود که بافت سنتی شهر و طول معابر و عرض معابر ما زیاد گنجایش این حجم تردد را ندارد.
آسیابی افزود: ما با توجه به بررسیهای که انجام دادیم یکی از طرحهایی که ما پیشنهاد دادیم که انشالله به زودی هم انجام بشود ایجاد محدودیت در طول خیابان امام حد فاصل چهارراه امام تا میدان آزادی همانند خیابان طالقانی محدودیت ترافیکی را انجام بدهیم به این صورت که یا مسیر ویژهای برای وسایل نقلیه عمومی در نظر میگیریم و یک بخشی برای وسایل نقلیه شخصی که این بار ترافیک ان محدوده کمتر بشود و مردم به راحتی در ان مسیر تردد کنند.
وی گفت: ما سه تا طرح پیشنهادی برای خیابان امام داریم، اولی بحث پیاده راه کردن این خیابان یعنی به طور کامل تردد انواع وسایل نقلیه قطع بشود و فقط صرفا برای پیاده راه باشد، طرح دومی کلا یکطرفه بشود این خیابان یعنی از سمت غرب به شرق ومسیر یک طرفه بشود و دیگر وسایل نقلیه عمومی هم در مسیر مقابلش تردد نکنند. طرح سوم این که یک لاین برای یک خط عبوری برای وسایل نقلیه عمومی در نظر بگیریم و دو خط عبور هم برای از سمت غرب برای سایر وسایل نقلیه باشد؛ که این باید در سازمان حمل و نقل و شهرداری مطالعه ترافیکی انجام بشود، در نهایت در کمیسیون شورای ترافیک استان با اعضای شورای استان جمع بندی میشود و ان طرحی که بهتر باشد و به تصویب اعضا برسد و اجرایی میشود.
عرشیان، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین هم گفت: ما هر ساله با بازگشایی مدارس یک شوک ترافیکی به شبکه معابر شهر قزوین و اکثر کلان شهرهای کشور و شاهد هستیم و شهر قزوین از این قضیه مرا نیست که حدود ۱۲ تقاطع و در واقع میادین و چهارراههای ما تاسرحد ۴۵ درصد افزایش حجم ترافیک را دارد.
وی گفت: شهرداری نهادی است که وظیفه نگهداری و صدور مجوزها را دارد و بر اساس طرحهای بالادست تعریف میشود و خارج از این طرحهای تعریف شده نمیتواند عمل کند، هرچند به هر حال این موضوع از واقعیت بخشی از کاربریهایی که ما در حوزهی ترافیک رنج میبریم کاربریهایی هستش که اصلا نیازی به اخذ مجوزندارد.
عرشیان افزود: پاداشهای بلندمرتبه قطعا دارای مصوبه مادهی پنج شاندیزدر پروانه است و براساس چارچوبهایی که در مادهی پنج گفته در خصوص کاربریهای درمانی متاسفانه اینها هیچ الزامی به مجوز گرفتن شهرداری ندارند.
عرشیان گفت: بیش از هشتاد درصد مطبهای خطی و درمانی ما در خیابان بوعلی هستند و همین ترافیک ایجاد کرده است.
عرشیان گفت: ۸۰ درصد کاربریهایی درمانی ما در ۲ کیلومتری شهر متمرکز شده در شهر ما ۳۰ کیلومتر مربع است با این قضیه، چون این حال خواسته در حوزهی ستاد موازی مدارس شاهد این بعد شما بسیار گسترده است و لازم هست دوستان ما در حوزههای طرح تفصیلی و کاربری هم در بحث بسیارداشتند
سرهنگ آسیابی گفت: دستورالعمل بازگشایی مدارس و مراکز آموزش تحصیلی در سال ۱۴۰۳ پیشبینی کرده با توجه به این رشد سفرها در ناشی از رفت و آمد دانش آموزان و افزایش قابل توجه حجم ترافیک و به تبع آن کندی و فشردگی جریان ترافیک داریم، لذا به جهت تامین نظم امنیت ایمنی و تردد دانشآموزان ما پیشبینی کردیم که در ساعت شروع و پایانی استقرار همکاران به ویژه صبح اول وقت حضور پلیس خیلی حضور بیشتری داشته باشند تا خانوادهها با آرامش بیشتری فرزنداران خود را سر کلاس درس ببرند.
وی افزود: با تلاش بیشتردرجهت بهبود وضعیت گشتهای موتورسوار و گشتهای نامحسوس داریم و با تخلف آلودگی صوتی و بر هم زنندگان آرامش روانی مردم هم برخورد میکنیم.
رییس پلیس راهور استان گفت: با حضور در مدارس به ویژه مدارس ابتدایی تلاش میکنیم از ابتدا قوانین راهنمایی و رانندگی به کودکان آموزش داده شود، چرا که همین کودکان در آینده کاربران ترافیک هستند.
وی افزود: برای فرهنگسازی رانندگان متخلف بانک اطلاعاتی رانندگان پرخطررا در نظر گرفتیم و رانندگانی که دارای بیش از سی نمره منفی هستند یا خودروی آنان بیش از سه میلیون تومن خلافی داشته باشد، ضمن دعوت به پلیس راهنمایی ورانندگی برای آنان کلاس آموزشی و بازآموزی قوانین راه اندازی خواهد شد که باید آن دوره را پشت سر بگذارند تا محرومیتهای گواهینامه برا آنان برداشته شود.
رییس پلیس راهور استان گفت: بحث پارکبان هم را پیگیری میکنیم که حداقل در این فضای کم عدالت رعایت شود.
وی گفت: زیرساختها در هستهمرکزی متناسب با معابر و خودروها نیست و جا دارد که با ساخت مراکز تجاری و اداری و درمانی پارکینگهای عمومی هم ساخته شود.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری قزوین هم گفت: شهرک کوثرمنطقهای با نزدیک به ۸۰ هزار جمعیت ورودی و خروجی آن به چهار راه صدا و سیما، فلک اول کوثر و میدان لوازم خانگی است، میدان فلکه اول کوثر با تصویب شورای ترافیک به چهار راه تبدیل شد و حدود سه روز عملیات عمرانی به اتمام رسید و سامانهی سیستمهای هوشمند ما متصل شد.
عرشیان گفت: در سالهای اخیر میدان ولیعصر، دروازه رشت، میدان سپه و سایر میادین به جهت تغییرات هندسی به چهار راه تبدیل شدند.
وی افزود: با تبدیل میدان به چهارراه قطعا ترافیک کامل در آن محدوده حل نمیشود، اما نسبت به میدان شرایط بهتری خواهیم داشت و همهی هدف این است که از حداقل امکانات حداکثر بهرهبرداری داشته باشیم.