پخش زنده
امروز: -
با راه اندازی سامانه الکترونیکی مراجعات به شهرداری همدان ۵۰ درصد کاهش یافت.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ معاون برنامهریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری همدان گفت: پاسخ الکترونیکی و غیر حضوری به استعلام دفاتر اسناد رسمی منجر به کاهش ۵۰ درصدی مراجعه به شهرداری شده است.
مجتبی حمزهرستگار افزود: برای نخستین بار با راهاندازی سامانه شهرداری الکترونیک، پاسخدهی به استعلامات نقل و انتقال دفاتر اسناد رسمی تنها از طریق دفاتر اسناد رسمی صورت میگیرد و دیگر نیازی نیست شهروندان برای گرفتن پاسخ استعلام به شهرداری مراجعه کنند.
او همچنین گفت: طبق تفاهم نامه بین شهرداری و کانون سردفتران و دفتریاران پارسال در اقدامی جدید در کشور با ایجاد دسترسی کاربران دفاتر اسناد رسمی به سامانه شهرداری الکترونیک، درخواست استعلام نقل و انتقال در سامانه توسط دفترخانه ثبت و بلافاصله در صورت عدم بدهی و هرگونه پرونده تخلف ساختمانی پاسخ آن بصورت الکترونیکی و برخط توسط کاربر مستقر در شهرداری به دفترخانه ارسال میشود و نیازی به مراجعه شهروندان به شهرداری نیست.
معاون برنامهریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری همدان گفت: طبق آمار و گزارش اخذ شده از سامانه شهرداری الکترونیک (SARA ۱۰) بیش از ۵۰ درصد مراجعات و درخواستهای ثبت شده شهروندان مربوط به پاسخ استعلامات نقل و انتقال دفاتر اسناد رسمی است.
حمزهرستگار افزود: با الکترونیکی شدن این خدمت کاهش ۵۰ درصدی مراجعات به شهرداری گزارش شده که این امر موجب کاهش تردد و صرفهجویی در وقت و هزینه شهروندان و نیز افزایش کیفیت خدمات در شهرداری شده است.
او تصریح کرد: شهرداری مسؤولیت مندرجات پاسخ استعلامی را که با شماره امضاء مجاز الکترونیکی که امکان مشاهده اصل استعلام در وب سایت سیستم یکپارچه شهرسازی، نوسازی و درآمد به نشانی http://esup.hamedan.ir فراهم آمده است را پذیرفته و تضمین میکند.
معاون برنامهریزی و توسعه منابع انسانی شهردار همدان خاطر نشان کرد: همه استعلامات الکترونیک شهرداری دارای شماره امضاء مجاز الکترونیکی و به صورت بارکد یونیک بوده که به صورت دائمی امکان دریافت و مشاهده اصل استعلام از طریق بخش تصدیق گواهی سامانه شهرداری الکترونیک همدان را داراست.