پخش زنده
امروز: -
مدیرهفدهمین دوره نمایشگاه ایران پلاست اعلام کرد: تعداد شرکتهای خارجی حاضر در این دوره از نمایشگاه به عدد ۲۱۰ شرکت رسیده است درحالی که این عدد در دورههای گذشته بسیار کمتر بوده است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، فرید دوستی، مدیرهفدهمین نمایشگاه ایران پلاست در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر از آغاز به کار این دور از نمایشگاه خبر داد و گفت: در این دور از نمایشگاه بیش از ۵۶۰شرکت داخلی و بالغ بر ۲۱۰ شرکت خارجی فعال حضور پیدا کرده اند.
وی درباره کشورهایی که در این نمایشگاه حضور پیدا کرده اند، افزود:
در این دوره از نمایشگاه نمایندگانی از کشورهای مختلف از جمله کشورهای آسیای شرقی، کشورهای عربی و کشورهایی مانند برزیل، نیکاراگوئه و پاراگوئه شرکت کرده اند.
مدیرهفدهمین نمایشگاه ایران پلاست در ادامه به نمایشگاه مجازی که در این دوره برگزار شده است اشاره کرد و گفت: امسال به دلیل استقبال گسترده و حضور تعداد بالای شرکتها در نمایشگاه، برای برخی از شرکتها نتوانستیم فضایی را مهیا کنیم، به همین دلیل نمایشگاه مجازیای راه اندازی شد تا این شرکتها بتوانند در این بستر دستاوردها و فعالیت هایشان را به نمایش بگذارند.
وی افزود: البته این فضا در اختیار همه شرکتها و مردم قرار گرفته است تا در طول یک سال بتوانند از این بستر برای بازاریابی استفاده کنند.
دوستی درباره نقش این نمایشگاه در افزایش صادرات گفت: در جهت افزایش همکاریها بین شرکتهای داخلی و خارجی ۱۰ الی ۱۲ تفاهم نامه در این نمایشگاه در کنار دیگر تعاملات این شرکتها با یکدیگر، امضا خواهد شد.
مدیرهفدهمین نمایشگاه ایران پلاست ضمن بیان اینکه امسال با همت شرکتهای دانش بنیان در تولید کاتالیست خودکفا خواهیم شد و این شرکتها نیز میتوانند برای کشور ارزآوری داشته باشند، تشریح کرد: امسال دو سالن نمایشگاه به دانش بنیانها اختصاص داده شده است تا استارت اپ هایشان را به نمایش بگذارند، همچنین بخشی با عنوان پلاس جابز طراحی شده است که تمام تحصیل کردگان و نخبگان حوزه نفت و پتروشیمی در آن حضور پیدا میکنند تا شناسایی و به صنعت معرفی شوند.
وی افزود: برآورد ما این است که در این دوره ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر از نخبگان این حوزه به بخش صنعت معرفی شوند.
دوستی در اخر درباره جزئیات طرح پلاس جابز گفت: تا کنون حدود ۳۰۰ نفر ثبت نام کرده اند که باید جزئیات این ثبت نامها بررسی و افراد واجد شرایط شناسایی شوند.
شایان ذکر است از بین گروههای حاضر در این نمایشگاه، گروه مواد اولیه شامل، انواع آلیاژهای پلیمری، انواع پودر و گرانول، انواع مستربچ، انواع رزین از جمله رزینهای ریختهگری، رزین پلیاستر، رزین رنگ، رزین آلکید و رزینهای فنولیک، انواع استئارات، انواع چسبها و افزودنی، انواع پاککننده و لاک الکلها، انواع ملامین، انواع لاستیک، ترکیبات رهاکننده قالبگیری و انواع دیگر مواد اولیه پلاستیک و پتروشیمی میباشد؛ و گروه کالاهای نیمهساخت و ساخته شده شامل انواع لوله و اتصالات نظیر پ پ، پی وی سی و پی ای، انواع محصولات بستهبندی، انواع محصولات لاستیکی و سیلیکونی، انواع محصولات لایهدار، انواع برچسب، انواع بطریهای پت، انواع تسمه نقاله، انواع پوشش، غلطک و قطعات لاستیکی، انواع بند و تسمه پیای تی و پ پ، انواع پلاستیک، پروفیل و قطعات صنعتی، انواع برس و قلم مو، انواع ظروف صنعتی و قطعات پلاستیکی برای صنایع مختلف، انواع سبد و جعبه، کامپوزیتهای مورد استفاده در خودروسازی، انواع فومهای عایقبندی و درزگیر، انواع محصولات برای صنایع ساختمانسازی، ورقهای پلیمری و نانوکامپوزیتها، انواع قطعات و ورقههای فوم، محصولات فوم و فومهای بستهبندی، محصولات اسفنجی و فومی سیلیکونی، انواع پروفیل در و پنجره، انواع محصولات یکبار مصرف عرضه شده در نمایشگاه ایران پلاست، محصولات قابل بازیافت، محصولات غیرپلاستیکی و دیگر محصولات ساخته شده در این حوزه است.
همچنین گروه ماشینآلات و تجهیزات، شامل انواع گرانولساز، انواع میکسر، انواع ماشینآلات و خطوط اکسترودر و اکستروژن، انواع ماشینآلات اسفنجساز و بافندگی تور، انواع ماشینهای برش از جمله ماشینهای برش اولتراسونیک و برش لیزری، دستگاههای خنککننده، برجهای خنککننده و ماشینآلات مربوط به این حوزه، انواع دستگاههای قالبگیری، ترموفورمینگ و تزریق، ماشینآلات و تجهیزات خودروسازی، انواع ماشینآلات چاپ مانند چاپ بطری، قوطی و چرم، انواع کورههای صنعتی، خطوط بازیافت و خطوط آمیزهسازی، انواع ماشینهای پرس و فشردهسازی و دیگر ماشینآلات و دستگاههای مرتبط به حوزه پلاستیک و پتروشیمی است.
گروه خدمات شامل خدمات نرمافزاری، خدمات آموزشی نظیر کتابهای راهنما و نشریات تخصصی، خدمات فنی و مهندسی، انجمنهای نمایشگاه ایران پلاست، خدمات پیمانکاری، خدمات مشاوره و بازاریابی، خدمات اطلاعرسانی، خدمات بازرگانی و صادرات و واردات، سیستمهای کنترل و خدمات صنعتی و آزمایشگاهی، و دیگر خدمات مربوط به حوزه پلاستیک و پتروشیمی میباشد.
نمایشگاه بینالمللی ایران پلاست نخستین بار به ابتکار شرکت ملی صنایع پتروشیمی به منظور رونق بازار صنایع پلاستیک داخلی و تسهیل روند بازاریابی جهانی و حضور در بازارهای جهانی در سال ۱۳۸۱ برگزار شد.