پخش زنده
امروز: -
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از راه اندازی ۱۰ رشته در چهار مقطع تحصیلی،در دو سال گذشته در این دانشگاه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،دکتر محسن رازقی افزود: برای راه اندازی رشته های جدید در دانشگاه، متناسب با نیاز جامعه برنامه ریزی می شود و پس از بررسی های لازم و دریافت موافقت شورای دانشگاه، درخواست تأسیس رشته موردنظر به وزارت بهداشت ارایه می شود.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طی دو سال گذشته، 10 رشته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری تخصصی Ph.D.) ) و فلوشیپ در دانشگاه راه اندازی شده که این رشته ها در پی نیازسنجی های صورت گرفته بوده است.
این استاد دانشگاه رشته های راه اندازی شده در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D.) را شامل رشته های هوش مصنوعی در پزشکی مامایی، اقتصاد سلامت، بهداشت و ایمنی مواد غذایی و کنترل دارو و فرآورده های آرایشی بهداشتی عنوان کرد.
او ادامه داد: همچنین رشته های بهداشت مدارس و فوریت های پیش بیمارستانی در مقطع کارشناسی، رشته گفتار درمانی در مقطع کارشناسی ارشد و دوره های گلوکوم و جراحی قفسه صدری هم در مقطع فلوشیپ، طی دو سال گذشته راه اندازی شده است.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: کارشناسی پیوسته رشته فوریت های پیش بیمارستانی در شیراز و همچنین دانشکده پرستاری حضرت زهرا(س) آباده و مجتمع آموزش عالی سلامت ممسنی، در سال تحصیلی جدید پذیرش دانشجو دارند.
به گفته دکتر رازقی، رشته هوش مصنوعی در پزشکی و رشته مامایی در مقطع دکتری تخصصی(Ph.D.) ، همچنین رشته بهداشت مدارس در مقطع کارشناسی نیز در سال تحصیلی جدید بر اساس ضوابط سازمان سنجش دانشجو می پذیرد.
معاون آموزشی دانشگاه موافقت با پذیرش دانشجو در دوره تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) را بر اساس توانمندی علمی و امکانات تخصصی و حضور اساتید شاخص در دانشگاه علومپزشکی شیراز دانست و با تاکید بر لزوم تناسب میان آموزشهای دانشگاهی با نیازمندی های صنعت و بازار کار گفت: یکی از نیازهای جدی جامعه، کاربردی کردن رشته های دانشگاهی است؛ زیرا توجه به این موضوع و برنامه ریزی های لازم، به ایجاد فرصت های شغلی برای دانش آموختگان این رشته ها کمک می کند.
دکتر رازقی تدوین، طراحی و راه اندازی رشتههای دانشگاهی کاربردی برای نیازهای روز جامعه را گامی اساسی برای توسعه دانشگاه و جامعه عنوان کرد و یادآور شد: لازمه ایجاد رشته های دانشگاهی با این ویژگی ها و تدوین برنامههای درسی مرتبط، ارتباطی مستقیم با مشارکت سازنده اعضای هیات علمی دانشگاه دارد تا بتوان دانش آموختگان هر رشته در مقاطع مختلف را متناسب با نیاز جامعه تربیت کرد.