پخش زنده
امروز: -
قائم مقام فرهنگی رسانه ملی با تقدیر و تشکر از برنامه سازان و عوامل صدا و سیمای خوزستان: اربعین حسینی، دریای بی پایان و نقطه وصل احساسات مشترک میان مردم ایران و جهان است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، وحید جلیلی در نشست با برنامه سازان و رسانهها در پایانه مرزی چذابه گفت: در جریان راهپیمایی اربعین حسینی با پدیده جدید و شگرفی مواجه هستیم و فرصتی عظیم و خیره کننده است.
وی بر استفاده از فرصتهای بزرگی همانند اربعین حسینی تاکید کرد و افزود: این راهپیمایی میلیونی، بی نظیر و جهانی نعمت الهی است که در سالهای اخیر شاهد آن هستیم و باید از این نعمت مغتم با برنامه ریزیهای مناسب، استفاده کنیم و استفاده نادرست از فرصت اربعین حسینی، کفران نعمت از سوی رسانهها است.
جلیلی راهبرد رسانه برای پوشش راهپیمایی اربعین حسینی امسال را شخصیت پردازی و نمایش مردم و مسئولان در کنار یکدیگر و عوامل مختلف اجرایی و برنامه سازان عنوان کرد و ادامه داد: نباید به اعلام خبرها به تنهایی اکتفا کرد، بلکه باید وقایع را به صورت درام و داستانی در اختیار مخاطبان قرار داد.
قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما در امور فرهنگی و دبیر ستاد تحول میگوید: هر زائر در سنین، دین، شغل، قومیت و... و با شرایط جسمی که از گذرگاههای مرزی عبور میکنند، یک ماجرا و حتی یک رمان هستند و اگر کسی بخواهد خاطرات و گفتههای شخص را بنویسد، به زیباییهای و ماجراهای جالب و جدیدی دست خواهد یافت، بطوریکه میلیونها ماجرا برای حافظه تاریخی ایران ثبت خواهد داشت.
وی بر ماندگاری شخصیتها در اذهان عمومی اشاره و تاکید کرد: رسانه موظف به ایجاد نقاط وصل مشترک برای مردم و فرهنگسازی است، به این معنا که نقاط احساس مشترک میان جمعیت زیادی از جامعه به وجود آوریم.
جلیلی گفت: وقتی بتوانیم شخصیتی از یکی از نقاط ایران پیدا کنیم و روایتی واقعی را برای عامه مردم حکایت کنیم، در واقع فرهنگ سازی کرده ایم.
وی اربعین را دریای بیکران و بی پایان برای جهان اسلام توصیف کرد و افزود: این راهپیمایی بزرگ فرصتی مغتم و بی مانند برای فرهنگسازی، ماجراجویی، خبرسازی، تبلیغ دین و انقلاب و... است و فرصتی بهتر از این شرایط برای برنامه سازان، خبرنگاران و ماجراجویان پیدا نخواهد شد.
جلیلی از تلاشهای برنامه سازان و عوامل صدا و سیمای استان خوزستان در پوشش اخبار و وقایع راهپیمایی اربعین حسینی تقدیر کرد و ادامه داد: باید زیبایی شناسی اربعین را در حوزه مستند، درام، تصویر و... کشف کنیم و کارهای کیفی انجام دهیم.
وی بر رسیدن به کیفیت از طریق کمیت تاکید و اضافه کرد: برنامه سازان، خبرنگاران و عوامل رسانه باید از کیفیت، کمیت بسازند، به این صورت که شخصیت سازی کنند و نشان دهند که جمعیت سیاهی لشکر نیستند، بلکه هنرمندانه نشان دهند که هر فرد شخصیتی دارد، از نقاط مختلف کشور و جهان با مشاغل گوناگون آمده اند و هدفشان از شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی و زیارت اباعبدالله الحسین(ع) چه بوده و هست.
جلیلی با بیان اینکه تصاویر باز و شلوغ را تصاویری مبهم از همایش بزرگ و میلیونی راهپیمایی اربعین حسینی است، گفت: در کنار باید شخصیت ها را نشان داد تا ماجرای واقعی را برای جامعه تبیین کنیم.