جنرال موتورز از چتبات هوش مصنوعی گوگل استفاده میکند
جنرال موتورز اعلام کرد که برای بهبود دستیار صوتی خود از چتبات گوگلکلود استفاده میکند.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما به نقل از
تک کرانچ، جنرال موتورز در رویداد «Google Cloud Next 23» که با حضور «ساندار پیچای» مدیرعامل آلفابت برگزار شد، اعلام کرد که از چتبات هوش مصنوعی گوگل کلود با نام «Dialogflow» برای مدیریت برخی از ویژگیهای غیر حیاتی «OnStar» استفاده میکند.
«OnStar» دربان خودروی جنرال موتورز، از الگوریتمهای تشخیص تصمیم مبتنی بر هوش مصنوعی محاورهای گوگلکلود استفاده میکند.
«مایک ابوت» معاون اجرایی نرمافزار و خدمات در جنرال موتورز میگوید: هوش مصنوعی مولد این ظرفیت را دارد که تجربه خرید، مالکیت و تعامل در داخل خودرو و فراتر از آن را متحول و فرصتهای بیشتری را برای ارائه ویژگیها و خدمات جدید فراهم کند.
وی ادامه داد: رویکرد مبتنی بر نرمافزار ما به ایجاد خدمات هرچه بهتر برای مشتریانمان سرعت بخشیده و در عین حال کارایی را در سراسر شرکت افزایش میدهد.
به گفته او همکاری با گوگلکلود نمونه تلاشهای جنرال موتورز برای تغییر نحوه تعامل مشتریان با محصولات و خدمات این شرکت است.
جنرال موتورز از سال ۲۰۱۹، وسایل نقلیه جدیدی را با همکاری گوگل ساخته و امکان دسترسی خودروها به مپ، دستیار و فروشگاه گوگل فراهم کرده است.
جنرال موتورز اعلام کرد که با کمک «Dialogflow»، دستیار مجازی «OnStar» در حال حاضر به درخواست بیش از یک میلیون مشتری ماهانه در آمریکا و کانادا پاسخ میدهد. این سرویس در اکثر خودروهای مدل ۲۰۱۵ و جدیدتر جنرال موتورز در دسترس است.
بنابر اعلام جنرال موتورز، چت بات گوگل به «OnStar» کمک کرده تا درخواست مشتری را بهتر درک کند و با صدای طبیعی پاسخ دهد.
جدا از مسیریابی گام به گام، چتبات «OnStar» میتواند به سوالات ساده غیر حساس پاسخ دهد. این چت بات همچنین میتواند عبارات و کلماتی را که ممکن است نشانهای از یک موقعیت اضطراری باشد دریافت و به سرعت تماس را به یک مشاور انسانی هدایت کند.
«Dialogflow» همچنین میتواند به سؤالات مشتریان در مورد وسایل نقلیه جنرال موتورز و ویژگیهای محصول بر اساس اطلاعات فنی موجود در حافظههای پنهان خودرو پاسخ دهد.
مشتریان این خودروساز هم میتوانند از ربات در مورد خط تولید خودروهای برقی جدید جنرال موتورز یا نحوه استفاده از ویژگیهای فناوری جدید در وسایل نقلیه خود سوال کنند.