پخش زنده
امروز: -
معاون حملونقل وزیر راه و شهرسازی، سکو تاکسیهای اینترنتی و پویش "زائرهمپیما" را دو بال اصلی برای تحقق راهکار همپیمایی زائرین مطرح کرد.
شهریار افندیزاده در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با بیان انطباق کامل ایده همپیمایی با مراسم اربعین حسینی و مزایای همپیمایی، گفت: ایده همپیمایی با توجه به ویژگیهای سفر اربعین حسینی به دلیل مبادی و مقاصد یکسان سفرها، زمان سفر یکسان و ویژگیهای مشترک زائرین حسینی انطباق کاملی با رویداد بزرگ اربعین حسینی دارد.
اقای افندی زاده افزود: همپیمایی به دلیل افزایش ضریب سرنشین وسایلنقلیه شخصی میتواند مزایای فراوانی، چون افزایش ظرفیت سیستم حملونقل، کاهش ازدحام و کاهش مصرف سوخت محقق و به ناوگان حمل و نقل عمومی کمک کند.
معاون حملونقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با شرکتهای مسافربر اینترنتی و اعلام آمادگی آنها برای ارائه زیرساختهای لازم به منظور اجرای راهکار همپیمایی زائرین، افزود: با توجه به برگزاری جلسات متعدد با شرکتهای مسافربر اینترنتی فعال در کشور، شرکتهای با برند بهمراه، اسنپ، تپسی و ماکسیم آمادگی خود برای حضور فعال در رویداد بزرگ اربعین حسینی را اعلام کردند.
اقای افندی زاده گفت: از بین شرکتهای مذکور، شرکت مسافربر اینترنتی" بهمراه "امکان ارائه خدمات به زائرین حسینی در قالب زائر همپیما از مبداء شهرهای مختلف کشور به ۶ مرز خروجی اصلی به مقصد کشور عراق یعنی مرزهای خسروی، مهران، چزابه، باشماق، تمرچین و شلمچه را دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص عملکرد سکوهای مسافربر اینترنتی برای اجرای راهکار همپیمایی زائرین، گفت: در سکو برند "بهمراه"، هر زائر متقاضی بهرهمندی از امکانان همپیمایی به سامانه مربوطه مراجعه و مبداء، مقصد، زمان و کرایه مطلوب خود را ثبت میکند. به همین ترتیب هر راننده متقاضی که خود قصد عزیمت به عراق را دارد و دارای ظرفیت اضافی در خودروی خود است، میتواند برای ارائه خدمات به زائرین حسینی نیز به سامانه مربوطه مراجعه کرده و مبداء، مقصد، زمان خود را ثبت کند. در نهایت سکو "بهمراه" با شناسایی زائرین همپیما و رانندگان مناسب، ایده همپیمایی زائرین را محقق خواهد کرد.
افندی زاده گفت: در سکوهای "اسنپ"، "تپسی" و "ماکسیم"، لازم است ابتدا هر زائر با شناسایی ۲ فرد دیگر و تشکیل گروه ۳ نفره و سپس درخواست سفر با سکوهای مذکور، ایده همپیمایی زائرین را محقق، کند.
اقای افندیزاده با بیان اهمیت فراگیری پویش "زائر همپیما" به عنوان بال دوم اجرای راهکار همپیمایی زائرین، گفت: بدیهی است همچنان تحقق نهایی ایده زائر همپیما به فراگیری پویش و کمپین "زائر همپیما" به عنوان بال دوم نیاز مبرم دارد و لازم است کانونهای فرهنگی مساجد و تکایا، شوراهای شهر و روستا، شبکههای اجتماعی و رسانه ملی با بیان و تشریح فرآیند و مزایای همپیمایی، زائرین اربعین حسینی را به تحقق ایده همپیمایی تشویق کنند.