پخش زنده
امروز: -
برای تکمیل و راه اندازی شاهراه غرب استان اصفهان به پول نیاز است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ معاون مهندسی و ساخت ادارهکل راه و شهرسازی استان گفت: طرح تونل خوانسار به بوئین میاندشت به عنوان شاهراه غرب اُستان اصفهان و نقطه اتصال این منطقه به استانهای خوزستان و لُرستان، تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل، نیازمند تامین منابع مالی است.
بهزاد شاهسوندی با بیان اینکه عملیات اجرایی ایجاد تونل خوانسار - بویین میاندشت در ابتدا در سال ۹۲ آغاز شد است، افزود: این تونل دارای طولی برابر با ۸۸۰ متر به همراه ۱۴ کیلومتر جاده دسترسی است و تکمیل آن میتواند نقش مهمی در حمل و نقل از غرب استان اصفهان و کشور به تهران داشته و موجب رُشد اقتصادی غرب استان میشود.
وی ادامه داد: همچنین وجود گردنههای کوهستانی با شیب زیاد در مسیر خوانسار به بوئین میاندشت در سالهای گذشته موجب ایجاد خسارات جانی فراوان شده و علاوه بر آن، در زمستانها با بارش برف شدید شاهد بسته شدن این جاده و بُروز اختلال عبور و مرور در این محور هستیم.
معاون مهندسی و ساخت ادارهکل راه و شهرسازی استان افزود: در فصل تابستان به علت شیب تُند این مسیر شاهد کُندی در آمد و شُد خودروها هستیم که فشار زیادی به ترافیک ماشینهای عبوری از این جاده وارد میکند و با اتمام این تونل، مردم دیگر ناچار به تردد از گردنه خطرناک این مسیر نخواهند بود.
شاهسوندی گفت: پیگیریهایی برای تامین اعتبار از طریق استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ شده است که در صورت موافقت بانک عامل، اجرا و تکمیل این طرح در اولویت این ادارهکل قرار میگیرد.
معاون مهندسی و ساخت ادارهکل راه و شهرسازی استان اصفهان همچنین به اصلاح تقاطع غیر همسطح ورودی شهر بوئین و میاندشت اشاره کرد و گفت: این تقاطع یکی از طرحهای مهم در غرب استان و یکی از نقاط حادثه خیز است که امسال مطالعات آن انجام و فرآیند برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار در دستور کار این ادارهکل قرار گرفته است.
شاهسوندی با بیان اینکه رفع نقاط حادثه خیز نقطهای و موردی عموما توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان انجام میشود، افزود: در مسیرهایی که به صورت بزرگراهی در دستور کار این ادارهکل قرار دارند تمامی تقاطعهای مسیر چه به صورت همسطح، غیر همسطح، رفع شیبهای خطرناک افقی و قائم مرتفع میشوند.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: طبق مطالعات صورت گرفته حدود یکهزار و ۷۶۷ کیلومتر از راههای اصلی و فرعی استان اصفهان مستعد ارتقا و تبدیل وضعیت از فرعی به اصلی و از اصلی به بزرگراهی هستند.
وی ادامه داد: افزون بر ۱۰ درصد حمل و نقل جادهای کشور از استان اصفهان عبور میکند و این استان بین پنج استان شاخص کشور در حوزه راه قرار داشته و جایگاه ویژهای در حوزه راهسازی در کشور دارد.
وی گفت: با توجه به جایگاه استان اصفهان که با ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع مساحت و همسایگی با ۹ استان کشور از ارکان اصلی کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور محسوب میشود، ساخت و ارتقاء راههای اُستان اصفهان در اولویت است.