به گزارش واحد مرکزی خبر، دکتر رضا فرجی دانا در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید سازمان امور دانشجویان با بیان این که سازمان امور دانشجویان دروازه تعاملی وزارت علوم با مشتریانی است که ارزشمندترین مشتریان ما هستند؛ افزود: باید ساختارهای کارهای اداری این سازمان آن قدر پیچیده نباشد که مشتریان ما با خاطره بد این جا را ترک کنند.
وی تاکید کرد: هر شخصی با هر خواهش و درخواستی که به این سازمان مراجعه کرد با کمال فروتنی و در چارچوب قانونی کار آنها انجام شود چرا که آنان سرمایه های این آب و خاک هستند؛ سرمایه های پویایی که باید برای آینده این سرزمین حفظ شوند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در جمع خبرنگاران در حاشیه این مراسم گفت: تغییر معاونان این سازمان برای این بوده است که بتوانیم برنامه های ارائه شده به مجلس را پیش ببریم.
دکتر فرجی دانا افزود: ستاد وزارت علوم باید زودتر مستقر شود که اگر این کار صورت نگیرد در اجرای برنامه های ارائه شده به مجلس تعلل ایجاد می شود.
وی اضافه کرد: برخی از مدیران مفید زیر مجموعه معاونت ها را نیز خواسته ایم که همکاری داشته باشند ضمن این که فقط تغییر یکی از معاونت ها باقی مانده است و در آینده ای نزدیک برنامه های این معاونت نیز مشخص می شود.
وزیر علوم تصریح کرد: وزارت علوم به عنوان پیشران توسعه علم و فناوری رهنمودهای مقام معظم رهبری را درخصوص توسعه علمی به نحو احسن عملی خواهد کرد.
دکتر رضا فرجی دانا در مراسم تودیع و معارفه معاونان سابق و جدید آموزشی این وزارتخانه با تاکید بر این که معاونان و مدیران ستادی ارتقای کیفیت را سرلوحه حرکت های خود قرار دهند؛ تصریح کرد: در برنامه های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی به ارتقای کیفی علمی مورد نظر جامعه توجه شده است.
وی افزود: توسعه های کمی بعضا با زیر پا گذاشتن گزاره کیفی و تنزل کیفیت بوده است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: باید تقدم منافع ملی بر منافع بخشی و منافع بخشی را بر منافع فردی مورد توجه قرار داد.
دکتر فرجی دانا گفت: راهکارهای استفاده از پردیس های بین المللی برای جبران کمبود بودجه پیرو فدا کردن کیفیت بوده است، چرا باید بودجه را صرف چرخاندن ساختارهای غیر کلیدی کنیم؟
وی افزود: با استفاده از نیروهای حوزه ستادی و نظرات نخبگان نظام علمی کشور مسایل جدی علمی کشور را که در راس آن تنگناهای مالی است مورد بررسی قرار می دهیم.
وزیر علوم تاکید کرد: با تنوع بخشی و قناعت باید کمبودها را جبران کنیم.
معاون آموزشی وزیر علوم هم در این مراسم گفت: با ارزیابی از وضع موجود، راهکارهای جدید را برای ارتقا کیفی فعالیت های علمی کشور به کار خواهم گرفت.
دکتر جعفر میلی منفرد افزود: با توجه به مسئولیت هایی که در این وزارتخانه داشتم تلاش می کنم برنامه ریزی و نظارت متمرکز را در حوزه وزارتی و فعالیت های اجرایی را در حد امکان به دانشگاه ها محول کنم.
معاون سابق آموزشی وزارت علوم هم با اشاره به حجم فعالیت های گسترده و سنگین این معاونت گفت: موتور توسعه آموزش عالی بخش معاونت آموزشی است.
دکتر نادری منش با اشاره به شرکت هفتاد کمیته آموزشی و هفتصد عضو هیئت علمی در بازنگری مفاد درسی دانشگاه ها گفت: بنابر نقشه جامع علمی کشور سی درصد ظرفیت آموزش عالی باید به تحصیلات تکمیلی و5ر3درصد به دکتری باید اختصاص پیدا کند.
وی افزود: در دوران مسئولیتم تلاش شد عدالت آموزشی در استان ها برقرار شود.