پخش زنده
امروز: -
هدایتی گفت: سامانه نوبت دهی از مبداء برای پایانه مرزی آستارا راه اندازی شده و در حال حاضر ۱۰ درصد کامیونهای عبوری میتوانند از این سامانه استفاده کنند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل بین الملل سازمان راهداری در ارتباط تصویری با برنامه "پیگیری" شبکه خبر درباره راه اندازی سامانه نوبت دهی کامیونهای صادراتی در گمرکات کشور گفت: بعد اوج باری که از آبان ماه تا پایان سال و شرایط ترافیک در گمرک آستارا شاهد بودیم بنا به دستور وزیر راه و شهرسازی سامانه نوبت دهی مکانیزه با اولویت آستارا و مرزهای مهم کشور در دستور کار قرار دادیم.
هدایتی در ادامه افزود: انجام این طرح در ۵ مرحله طراحی شده که در قدم اول طراحی ارتباطی رادیویی بین پایانه بار و مرزی بوده که با سرمایه گذاری اولیه ۲۵۰ میلیون تومان انجام شد ه است. در مرحله دوم هم مدیریت مرز در پایانه بار بوده که به صورت مدل کسب و کار طراحی و انجام شده است.
وی گفت: در مرحله سوم نیز باید میتوانستیم با سامانههای ارتباطی و اطلاعاتی سازمان راهداری و گمرک ارتباط برقرار کنیم که با کمک گمرک این ارتباط در ماههای گذشته انجام شد و بر این اساس وارد مرحله چهارم شدیم.
مدیرکل بین الملل سازمان راهداری در ادامه اظهار داشت: مرحله چهارم راه اندازی سامانه نوبت دهی از مبدا در مرز آستارا بوده که از پنج شنبه در سامانه نوبت دهی از مبداء به آدرس borderpark.ir عملیاتی شده است.
وی با اشاره به تعداد کامیونهای ترانزیتی که از این سامانه نوبت دهی استفاده میکنند، گفت: در حال حاضر روزانه ۲۰ دستگاه یعنی حدود ۱۰ درصد دستگاه که از مبادی داخل کشور به مقصد آستارا وارد میشوند، از سامانه نوبت دهی استفاده میکنند.
هدایتی گفت: تمام ۱۰۰ درصد رانندگانی که به مرز آستارا مراجعه میکنند، نمیتوانند از این سامانه استفاده کنند، چون بخش عمدهای از ناوگان ترانزیتی ورودی به مرز آستارا عمدتا به صورت محلی به انبارها و سردخانههای مجاور این مرز وارد میشوند و نیازی به مدیریت سفر ندارند بنابریان در آینده نیز فقط حدود ۳۰ درصد از کامیونهای ترانزیتی میتواننداز سامانه نوبت دهی آستارا استفاده کنند.