پخش زنده
امروز: -
معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۱۸ با حضور در مرکز ارتباط مردمی قوه قضائیه به بررسی مشکلات حقوقی و قضایی مراجعه کنندگان پرداخت و دستورات مقتضی را صادر کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدامیر دهستانی معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه۱۸ امروز در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه حضور یافت و با مراجعانی که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود به این مرکز مراجعه کرده بودند دیدار و به پروندههای آنها رسیدگی کرد.
معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه ۱۸ درباره درخواستهای مطرح شده در این ملاقات مردمی، اظهار کرد: نوع درخواستهای مراجعه کنندگان در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضائیه به دو دسته عمده تقسیم میشود، دسته اول کسانی هستند که تمامی مراحل دادرسی را طی کرده اند و چون ادعا میکنند که صاحب حق هستند به مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه مراجعه میکنند که در خصوص درخواست این نوع از مراجعه کنندگان، مرکز ارتباطات مردمی راهکار خاصی ندارد و فقط از طریق حضور مقامات قضایی و مشاوران در مرکز ارتباطات مردمی این مراجعه کنندگان را راهنمایی میکنند.
همچنین قانون و مراحل دادرسی مجدد برای آنها تشریح میشود.
وی افزود: در خصوص درخواستهای دسته اول مراجعه کنندگان به مرکز ارتباطات مردمی، نامهای برای استفاده از مساعدتهای قانونی به این افراد داده میشود تا مرجع قضایی مربوطه بتواند در مورد پرونده آنها مساعدت قانونی داشته باشد.
دهستانی اظهار کرد: دسته دوم کسانی هستند که هنوز پرونده آنها مراحل دادرسی را کامل نکرده است و پرونده آنها در مرحله بدوی، مرحله تجدیدنظر و یا در مرحلهای است که میتوانند درخواست اعاده دادرسی مطرح کنند بنابراین این افراد در خصوص حقوق قانونی خود ارشاد میشوند.
معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه ۱۸ گفت: اگر دسته دوم خواستار این باشند که برای توجه کافی به درخواست مدنظرشان نامهای به مرجع قضایی مدنظر ارسال شود در چهارچوب ضوابط مرکز ارتباطات مردمی به درخواست آنها رسیدگی میکند.
دهستانی عنوان کرد: در مورد دسته دوم برخی از مراجعه کنندگان کسانی هستند که هیچ حکمی ندارند و در مرحله ابتدای امر قرار دارند و این افراد مستقیما به مرکز ارتباطات مردمی مراجعه میکنند که ارشاد و راهنمایی را دریافت میکنند و درخواستهای آنها برای مقام قضایی مربوطه ارسال میشود.