پخش زنده
امروز: -
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اقتصاد تاکید کرد: شفاف سازی مالی اصل اول در وزارت اقتصاد بوده و هدف ما افزایش امید در جامعه است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت اقتصاد در اولین جلسه مدیریت رسانهای بحران که با حضور قائم مقام رئیس ستاد پدافند غیر عامل و مدیریت بحران سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران و همچنین برخی از مدیران روابط عمومی دستگاههای تابعه وزارت اقتصاد برگزار شد، در خصوص فلسفه برگزاری این نشست گفت: یکی از اهداف برگزاری این نشست که با حضور قائم مقام رئیس ستاد پدافند غیر عامل و مدیریت بحران صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران و همکاران ایشان صورت گرفته، ارتقای تعامل بین دستگاهی و افزایش سطح آمادگی است و در کنار آن برنامهریزی بهتر، هماهنگی بیشتر و پایش اقدامات دستگاههای وابسته به وزارت اقتصاد در حوزههای اطلاع رسانی، آگاهی بخشی، فرهنگ سازی و آموزش همگانی بوده است.
مهدی محمدی افزود: ماهیت این جلسه، یک نشست پیش از بحران بوده و تدبیر حکم میکند که پیشبینی و پیشگیری و آمادگیهای لازم را برای مواجهه به موقع و مناسب با حوادث طبیعی و بحرانهای مختلف داشته باشیم.
رئیس مرکز روابط عمومی وزارت اقتصاد با بیان اینکه افزایش مرجعیت رسانههای داخلی و رسمی بخصوص رسانه ملی در میان مردم بسیار مهم است، گفت: افزایش اعتبار و اعتماد رسانهای سبب خواهد شد تا امنیت روانی مردم توسط رسانههای غیر رسمی و بیگانه به مخاطره نیفتد و باید تلاش کنیم تا پیگیری اخبار رسمی کشور و پذیرش آنها توسط مردم، روند صعودی بخود بگیرد.
وی با تاکید بر اینکه شفاف سازی مالی، اصل اول در وزارت اقتصاد بوده افزود: شفاف سازی مالی سبب افزایش اعتماد عمومی مردم خواهد شد که به دنبال آن رشد و توسعه جامعه رقم خواهد خورد. عضو کمیته اصلی پدافند غیر عامل و مدیریت بحران وزارت اقتصاد به موضوع امیدآفرینی در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: هدف ما در وزارت اقتصاد افزایش امید در جامعه است چرا که معتقدیم تزریق روحیه امید، امیدآفرینی و افزایش اعتماد اجتماعی مهمترین نیاز ضروری شرایط اکنون کشور است و با افزایش آن و با همدلی و وحدت از گردنه چالشها و بحرانها عبور خواهیم کرد.
وی در خصوص همکاریهای میان وزارت اقتصاد و رسانه ملی نیز تاکید کرد: روشنگری و مطالبه گری مهمترین رسالت رسانههاست، اما باید امنیت ذهنی و روانی مردم در نظر گرفته شود چرا که نقش مطالبه گری رسانهها به مانند راه رفتن بر لبه تیغ است و باید به گونهای مطالبه گری صورت گیرد که افکار عمومی و سرمایه اجتماعی آسیب نبیند و نتیجه مطالبه گری اصلاح امور و جوانه زدن بذر امید در سطح جامعه باشد.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اقتصاد با اشاره به اینکه رویکرد کنشی باید در کنار رویکرد واکنشی وجود داشته باشد اظهار داشت: وزارت اقتصاد همیشه پاسخگوی ابهامات و پرسشها بوده و این وزارتخانه در مواقع بحرانها نیز نظر صریح و کار شناسی خود را در کمترین زمان اظهار داشته است.
وی با بیان اینکه در شرایط عادی روابط عمومیهای دستگاههای تابعه وزارت اقتصاد به صورت مستقل عمل میکنند، بیان داشت: در مواقع بحرانی، ساز و کار اجرایی اطلاع رسانی ستاد وزارتخانه و دستگاههای تابعه به صورت متمرکز بوده، زیرا در شرایط بحران اذهان عمومی آسیب پذیرتر است و باید اطلاع رسانیها با هماهنگی و انسجام لازم صورت گیرد.
گفتنی است در این جلسه زارع قائم مقام رئیس ستاد پدافند غیر عامل و مدیریت بحران رسانه ملی، جمعی از مسئولان این رسانه و برخی از مدیران روابط عمومیهای دستگاههای تابعه وزارت اقتصاد نیز حضور داشتند و به بیان نظرات و دیدگاههای خود در خصوص مدیریت صحیح رسانهها در زمان بحرانها پرداختند.
سیستم جامع و یکنواخت برای پرداخت حقوق شاغلین و بازنشستگان نیاز است .
تبعیض و ناهماهنگیها زیاد است !!!