پخش زنده
امروز: -
با این که شرکتهای هواپیمایی بارها با اقدامات غیرقانونی، حقوق مسافران را در انگلیس نقض کرده اند، در ۲۰ سال گذشته حتی یک شرکت هواپیمایی در این کشور جریمه نشده است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ با این که شرکتهای هواپیمایی بارها با اقدامات غیرقانونی، حقوق مسافران را در انگلیس نقض کرده اند، در ۲۰ سال گذشته حتی یک شرکت هواپیمایی در این کشور جریمه نشده است.
اخبار منتشر شده د ررسانههای انگلیس نشان میدهد انتقادها از نهاد ناظر بر شرکتهای هواپیمایی غیر نظامی (Civil Aviation Authority) در انگلیس رو به افزایش است و منتقدان میگویند این نهاد، "دندان" لازم برای گاز گرفتن شرکتهای متخلف را ندارد و باید با قدرت بیش تر، شرکتهای هواپیمایی متخلف را به دادگاهها روانه کند تا حقوق مردم محقق شود.
منتقدان معتقدند نهاد ناظر بر هواپیمایی غیر نظامی در انگلیس، از ماه ژوئن ۲۰۰۳ میتوانست شرکتهای متخلف در این حوزه را به دادگاه ارجاع دهد تا محاکمه و جریمه شوند، اما از این اختیار خود، فقط یک بار در سال ۲۰۱۸ استفاده کرده است.
به نوشته رسانهها در انگلیس در آن یک بار نیز شرکت رایان ایر (Ryanair) که به علت اعتصاب خلبانانش، پروازها را لغو کرده بود، تصمیم گرفت به مسافران غرامت بپردازد و در نتیجه، از جریمه گریخت.
روزنامه دیلی در این باره نوشت اوایل ماه جاری میلادی، شرکت هواپیمایی انگلیس، بریتیش ایرویز (British Airways)، به خاطر تاخیر یا لغو پروازها در دوران همه گیری ویروس کرونا، ۱.۱ میلیون دلار در آمریکا جریمه شد، اما در انگلیس، این رویکرد متفاوت است. این روزنامه افزود این که در انگلیس، مسافران بیش تری به خاطر تاخیر یا لغو پروازهای این شرکت هواپیمایی آزرده و متضرر شدند، به علت ضعف حمایت از حقوق مسافران در انگلیس است که هیچ شرکتی جریمه نمیشود.
با این که مطابق مقررات، مسافری که از پرواز هواپیما جا میماند و خودش مقصر نیست، باید در مدت ۷ روز پول بلیتش را دریافت کند، اما در دوران اوج کووید، مسافران در انگلیس ماهها برای دریافت پول خود منتظر میماندند. دیلی میل نوشت در دیگر کشورها همچون آلمان، ایتالیا و یونان، حقوق مسافران هواپیما بیشتر رعایت میشود.