پخش زنده
امروز: -
موتور سیکلت برقی NU-E راکبش را در یک حالت نشسته بسیار تهاجمی سوار بر خود میکند، فرمانی به جلو کشیده شده و جای پاهای عقب نزدیک به هم که سواری بسیار تهاجمی دارد.
به گزارش سرویس وبگردی خبرگزاری صدا و سیما ، در سالهای اخیر انواع و اقسام مفاهیم جدید و هیجانانگیز از وسایل دوچرخ برقی معرفی شده است. در واقع، میتوان گفت که بسیاری از این مفاهیم راه را برای آینده وسایل نقلیه دو چرخ، به ویژه آنهایی که عملکرد بالا و لذت را در پکیج خود دارند، هموار میکنند. با این حال، در حال حاضر، این مفاهیم دقیقاً به این شکل باقی مانده اند: تمرینهایی در طراحی و مهندسی که به دنبال فراتر رفتن از مرزهای محدودیتهای ممکن در ساخت موتورسیکلتهای برقی هستند.
تقریباً همه موتورسیکلتهای موجود در بازار کنونی به عنوان یک کانسپت یا مفهوم شروع به زندگی کردهاند، و فناوریای که در دوچرخهها و موتورسیکلتهای برقی امروزی یافت میشود حدود یک دهه پیش عجیب و غریب تلقی میشد. به این ترتیب، مهم است که در مورد آنچه در آینده در انتظار شماست، ذهنی باز داشته باشید. برای مثال استارتاپ ویتنامی Nuen، برداشت نسبتاً جالبی از موتورسیکلتهای برقی فردا دارد. مدل مفهومی آن، NU-E، همه چیز را به نفع کارایی و عملکرد ساده نگه میدارد.
NU-E هنوز در مرحله توسعه است و طراحی آن ممکن است قبل از شروع تولید به طرز چشمگیری تغییر کند، زیرا تا کنون تصاویر بسیار اندکی از این مدل به بیرون درز کرده است. با این حال، در حال حاضر، کانسپت NU-E از طراحی آینده نگر و اسپرت برخوردار است. NU-E راکبش را در یک حالت نشسته بسیار تهاجمی سوار بر خود میکند، فرمانی به جلو کشیده شده و جای پاهای عقب نزدیک به هم که سواری بسیار تهاجمی دارد.
با این حال، این یک موتورسیکلت سوپراسپرت نیست، زیرا فاقد برخی از ملزومات یک سوپر اسپرت حقیقی است. این دوچرخه زیبایی فوقالعاده مینیمالیستی دارد و تمام اجزای داخلی آن در زیر صندلی پنهان شده است، دقیقا جایی که انجین یک موتور سیکلت احتراق داخلی در آنجا قرار میگرفت.
عملکرد تئوری این موتور سیکلت نیز به همان اندازه چشمگیر است. این وسیله با یک موتور الکتریکی با حداکثر توان ۱۰ کیلووات یا حدود ۱۳.۴ اسب بخار نیرو میگیرد. در حالی که این مقدار ممکن است زیاد به نظر نرسد – شبیه به موتور سیکلتهای ۱۲۵ سی سی بنزینی خودمان – مهم است که توجه داشته باشید که موتورهای الکتریکی حداکثر قدرت و موج گشتاور را در سراسر محدوده دور تولید میکنند، برخلاف موتورهای احتراق داخلی که فقط حداکثر قدرت و گشتاورشان را در محدوده دور موتوری خاص تولید میکنند.
به این ترتیب، موتورسیکلتهای برقی واکنش بسیار دقیقی دارند و توانایی بهینهسازی قدرت برای عملکرد بیشتر را دارند. در واقع، شرکت سازنده ادعا میکند که NU-E میتواند به حداکثر سرعت ۹۴ مایل در ساعت یا ۱۵۰ کیلومتر در ساعت برسد.
در مورد سایر ویژگیهای دوچرخه، این دوچرخ برقی از اجزای سیستم تعلیق KTech و EMC و همچنین سختافزار آی آر اس برای ترمزها استفاده میکند. کار جالب دیگری که تولید کننده انجام داده است وجود مجموعه نمایشگر اطلاعات موتورسیکلت یا نبود آن است. برای NU-E، گوشی هوشمند موتورسوار به عنوان صفحه نمایش اطلاعات موتورسیکلت عمل خواهد کرد، و در این مدل نمونه اولیه، از طریق یک پایه چهار قفله، احتمالاً با شارژر بیسیم، روی کُرپی فرمان موتورسیکلت سوار میشود. این راه حل ساده نه تنها هزینهها را کاهش میدهد، بلکه ظاهر وسیله را نیز بسیار مینیمال میکند.
کانسپت موتور سیکلت برقی Nuen NU-E تنها ۱۶۰ کیلوگرم وزن دارد که برای موتورسیکلت برقی با این نسبتها به طرز شگفت انگیزی سبک است. به لطف این وزن سبک، NU-E نه تنها سریع است، بلکه از باتری خود نیز به خوبی استفاده میکند، به طوری که Nuen ادعا میکند این مدل با یک بار شارژ مسافتی بالغ بر ۳۰۱ کیلومتر را در بزرگراه طی می کند.
مترجم: محمد زارعلی
منبع: سیناپرس