پخش زنده
امروز: -
یک کارآفرین دانش بنیان گفت: در زمینه رباتهای آتش نشان زمینی ما هشتمین کشور دنیا هستیم که دارای تکنولوژی ربات آتش نشان است و در حوزه رباتهای پرنده آتش نشان هم چهارمین کشور محسوب میشویم.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پیمان امامی در گفتگو در برنامه «جوان ایرانی» رادیو تبیین اظهار کرد: حدود چهار سال است که با برند شرکت فعالیت میکنم و در این مدت توانستم دو طرح دانش بنیان برای طراحی و ساخت اولین نمونه رباتهای آتش نشان به صورت زمینی و چه به صورت هوایی طراحی و تاییدیه آن را دریافت کنم.
وی ادامه داد: به موازات آن پیگیری بین المللی هم از کشور کره جنوبی، ژاپن، آمریکا، آلمان و انگلستان انجام شد و از این کشورها هم تاییده گرفتیم. به تازگی هم به واسطه ورود پیدا کردن به بخشهای سازههای نظامی، یک تاییدیه کنترل کیفیت هم از وزارت دفاع دریافت کردیم.
این کارآفرین دانش بنیان بیان کرد: این تاییدیهها در زمینه تولید محصولات نوآورانهای است که در داخل کشور ساخته میشود، مثلا در زمینه رباتهای آتش نشان زمینی ما هشتمین کشور دنیا هستیم که دارای تکنولوژی ربات آتش نشان است و در حوزه رباتهای پرنده آتش نشان هم چهارمین کشور محسوب میشویم.
امامی توضیح داد: طراحی این رباتها به این شکل است که از لحاظ کمی و کیفی برای بحث اطفاء حریق و همینطور امداد در خارج از ساختمانها قابل استفاده هستند، این ماشین آلات نسبتاً بزرگ و سنگینی هستند و میتوانند جلوی انفجارها و کشته شدن افراد و همینطور جلوی سوختگی بیش از حد ساختمانها را بگیرند.
وی اضافه کرد: در مورد رباتهای پرنده هم باید بگویم مثل ربات زمینی است با این تفاوت که در ساختمانهایی که به خاطر ارتفاع زیاد امکان استفاده از نردبانهای آتش نشانی وجود ندارد از آنها استفاده میشود.
این کارآفرین دانش بنیان با بیان اینکه برای انبوه سازی وارد قرارداد شدیم افزود: بعد از حادثه تلخ پلاسکو تصمیم گرفتیم که رباتهای آتش نشان را طراحی و تولید برسانیم، اما برای ساخت این رباتها چالشهای زیادی سر راه ما بود، ولی، چون دانش بنیان بودیم یکسری معرفی نامه و ضمانت نامهها توانست خیلی به ما کمک کند.
امامی تصریح کرد:، اما یک مشکل بزرگی هم داشتیم این بود که ما اولین مجموعه بودیم که در بحث رباتهای آتش نشان ورود پیدا کرده بودیم، در ظاهر این نقطه قوت ما بود، اما اینکه محصول مشابهی نبود که با مقایسه شود، یک نکته منفی برای ما بود. ضمن اینکه جا انداختن این موضوع هم کار سختی بود، به طوری که حدود سه سال طول کشید تا بتوانیم این محصول را به بازار برسانیم.