پخش زنده
امروز: -
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خوزستان: درصورتیکه دولت از شرکتهای هواپیمایی حمایت کند، علاوه بر رفع مشکل کمبود بلیت اهواز-تهران، شاهد کاهش قیمتها خواهیم بود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، آقای طالبی در گفتکو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان درخصوص کمبود بلیت هواپیما در مسیر اهواز-تهران گفت: کمیاب شدن بلیت در این مسیر هوایی به چندین عامل بستگی دارد که یکی از آنها حمایت نشدن شرکتهای هواپیمایی از سوی دولت برای خرید قطعههای مورد نیاز و پرداخت نکردن یارانه است.
وی افزود: باتوجه به اینکه شرکتهای هواپیمایی برای هزینههای پرواز ارز را به صورت آزاد برای خریداری میکنند، بلیت را براساس نرخ ارز آزاد قیمتگذاری کرده و به فروش میرسانند.
آقای طالبی ادامه داد: درصورتیکه دولت در شرکتهای هواپیمایی حمایت کند، نرخ بلیت هواپیما تا حدودی کاهش خواهد یافت.
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خوزستان نبود نقدینگی در شرکتهای هواپیمایی را عامل دیگر افزایش بی رویه بلیت هواپیما در مسیر اهواز-تهران عنوان و اضافه کرد: کمبود نقدینگی شرکتها برای پروازها، پروازها را به صورت چارتری به شرکتها و آژانسهای هواپیمایی تهران با سرویسهای چندصد میلیاردی ارائه میدهند و موجب میشود چارترکنندگان بلیت پرواز را با قیمت بسیار بالاتر از نرخ سازمان هواپیمایی کشور به فروش برسانند.
وی این اقدام را تخلف اعلام کرد و گفت: باتوجه به اینکه مردم ناچار هستند بلیتها را خریداری کنند و نبود نظارت دستگاههای اجرایی برای این کار، بلیتها در سایتهای غیرمجاز خرید و فروش میشوند.
آقای طالبی با بیان اینکه دستگاههای نظارتی مربوط فقط بر آژانسهای مسافرتی تمرکز دارند، افزود: این درحالی است که آژانسها هیچ دخالتی در قیمت بلیت ندارند و نمیتوانند کاری در این رابطه انجام دهند، بلکه بلیتها در سایتهای تعدادی از شرکتهای مسافرتی مشخص و فعال در تهران خرید و فروش میشوند و مردم ناچار هستند آنها را خریداری کنند.
وی انحصاری بودن شرکتهای هواپیمایی را عامل مهم دیگر در قیمت بلیت هواپیما برشمرد و ادامه داد: باتوجه به اینکه تعداد شرکتهای هواپیمایی اندک هستند، ضمن اینکه بسیاری از شرکتهای جدید به دلایل مختلف در مسیر خوزستان پرواز ندارند و همین انحصاری بودن سبب میشود شرکتهای دارای پرواز در مسیر خوزستان بتوانند بلیتها را با نرخ دلخواه به فروش برسانند، درصورتیکه قیمتها در سایر استانها و مسیرها مشابه نظیر شیراز-تهران یا مشهد-تهران بسیار کمتر از مسیر اهواز-تهران فروخته میشوند. پ
این مقام مسئول کنسل کردن پروازها و تعلیق شرکتهای هواپیمایی متخلف از سوی سازمان هواپیمایی کشوری را از عوامل مضاعف کردن مشکل تهیه بلیت و افزایش قیمتها عنوان و اضافه کرد: این کار باعث شده بلیت پرواز اهواز-تهران تا ۳ میلیون یا ۴ میلیون نیز خرید و فروش شود.
وی بر ورود دستگاههای نظارتی و شناسایی عاملان اصلی افزایش قیمت بلیت پرواز اهواز-تهران و برخورد جدی با شرکتهای متخلف تاکید کرد و گفت: سازمان هواپیمایی کشوری باید از شرکتهای هواپیمایی حمایت کرده و بجای کاهش تعداد پروازها و تعلیق و جریمه شرکتها، تعداد پروازها را افزایش دهد.
آقای طالبی میگوید: خوزستان تنها استان در کشور دارای ۲ شرکت هواپیمایی اختصاصی کارون و زاگرس است و درصورتیکه دولت از آنها حمایت کرده و پروازهای فوق العاده در نظر بگیرد، شاهد رفع مشکل افزایش بی رویه قیمت بلیت و کمبود بلیت در مسیر اهواز-تهران خواهیم بود.