دوچرخه برقی جدید ناکامورا و احتمال حضور در ایران
همانطور که کراس اوورها یا همان شاسی بلندهای کوچک در دنیای خودرو محبوبیت پیدا کرده اند، دوچرخههای هیبریدی همه جارو نیز در دنیای دوچرخههای برقی محبوبیتی روز افزون مییابند.
به گزارش
سرویس وبگردی خبرگزاری صدا و سیما ، دوچرخههای برقی هیبریدی امروزی تقریباً میتوانند با هزینه بسیار ناچیز شارژ باتریشان شما را به مدرسه یا محل کار روزانه تان ببرند و باز گردانند، همچنین در روزهای تعطیل همراه شما در یک روز طبیعت گردی باشند، بی اینکه نیازی به هزینه بنزین یا پرداخت کرایه داشته باشند یا پس از یک روز طبیعت گردی در مسیرهای خشن، نیاز به هزینه تعمیرات سنگین داشته باشند.
این امر با قیمتهای جدید و مناسب از سوی برخی کمپانیها حتی جذابتر نیز شده است. به عنوان مثال، دوچرخه الکتریکی SUV E-Summit را از شرکت ناکامورا، که یک برند ژاپنی که در واقع در فرانسه مستقر است، در نظر بگیرید. همانطور که از نام آن پیداست، E-Summit SUV دوچرخهای در کلاس کوهستان است که میتواند از تپهها و راههای شیب دار بالا برود. این وسیله نقلیه از سوی شرکت تولید کننده به عنوان VTC توصیف میشود که به معنی «دوچرخه هیبریدی برای همه جادهها» است؛ که البته دلیل این نام گذاری نیز تقریبا واضح است.
دوچرخهی ناکامورا E-Summit به شاسی تنومند و لوازم بسیار مناسبی مجهز شده است و مطمئناً در سناریوهای داخل و خارج از جاده، حس اعتماد را به راکب القا میکند. اگر به فریم یا تنهی دوچرخه ناکامورا نگاه کنیم میبینیم که این واحد آلومینیومی، هندسهای مشابه با تنه دوچرخههای کوهستانی بدون کمک فنر عقب – در اصطلاح Hard Tail – دارد. با یک میله شیب دار در وسط برای زاویه استند اوور پایین تر، و همچنین باقی زوایای رعایت شده در طراحی تنه برای استفادههای خارج از جاده، واضح است که این دو چرخه عملا دارای ویژگیهایی است که میتواند علاوه بر استفاده روزمره شهری، در برخی از زمینهای آفرود فنی نیز خوش بدرخشد.
غیر از مواردی که به آن اشاره شد، دوچرخه برقی E-Summit دارای یک دوشاخ کمک فنر دار نسبتاً قوی با ۱۳۰ میلی متر بازه حرکت تعلیق است. یک زین فنر دار نیز، سواری آرامی را در زمینهای ناهموار به سوارکار ارائه میدهد. این دوچرخه روی چرخهای ۲۷.۵ اینچی که با لاستیک نایلون ابریشمی هاتچینسون Python۲ با عرض ۲.۱ اینچی پوشیده شدهاند، حرکت میکند. در نهایت باید گفت که دوچرخه برقی ناکامورا سامیت به طور استاندارد با یک باربند عقب و گلگیرهایی با پوشش کامل تزئین شده است.
در سمت عملکردی معادله، دوچرخه E-Summit دارای یک موتور با گشتاور بالاتحت عنوان Naka E-Power Max میباشد. این سیستم محرکه دارای گشتاور ۱۰۰ نیوتن متری است که قدرت صعود الهامبخشی را ارائه میدهد -بد نیست بدانید که گشتاور خالص خروجی از موتور خودروی پراید ۱۰۳ نیوتون متر است! -. در مورد فن آوری باتری، این دوچرخه به یک بسته باتری ۴۶۰ وات ساعتی مجهز است که با یک قاب یکپارچه به بدنه متصل است که میتواند با استفاده از آن به ازای هر بار شارژ کامل بین ۸۰ تا ۹۵ کیلومتر مسافت را بپیماید، البته به شرط اینکه آن را در حالت Eco Mode قرار دهید. یک سیستم دنده سنتی ۹ سرعته نیز به راکبان اجازه میدهد تا در کنار موتور الکتریکی به طور عادی در طول مسیر رکاب بزنند.
در ابتدا، ناکامورا دوچرخه E-Summit را با قیمت ۱۹۹۹ یورو یا حدود صد میلیون تومان به بازار بین المللی عرضه کرد. با این حال، به نظر میرسد که این دوچرخه اکنون با قیمت ۱۶۹۹ یورو یا حدود ۸۵ میلیون تومان به فروش میرسد و در فروشگاههای معتبر در دسترس است. اما نکتهای که وجود دارد، احتمال ورود این مدل به کشورمان است، زیرا در اطلاعیهای که چند ماه قبل از سوی کمپانی ناکامورا منتشر شد، اشتیاق این شرکت به عرضه محصولاتش در بازار کشورهای خاور میانه و مشخصا ایران، امارات متحده و چند کشور دیگر دیده میشد.
با توجه به اینکه در بازار کشورمان قیمت دوچرخههای برقی در بازه ۴۰ میلیون تومان برای برندهای گم نام تا بیش از ۲۰۰ میلیون تومان برای برندهای شناخته شده است، چنانچه این دوچرخه با قیمت واقعی در کشور عرضه شود، میتواند فروش خوبی را شاهد باشد. لازم به ذکر است این دوچرخه تنها در یک رنگ قهوهای ارائه شده است و در اندازههای استاندارد تنه کوچک، متوسط و لارج قابل خریداری است.
منبع : سیناپرس