نوآوری در بازسازی ایستگاههای بی. آر. تی در پایتخت
۴۰ ایستگاه بی آر تی پایتخت امسال با روش جدیدی به سازی می شود.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: روسازی آسفالت تعداد زیادی از ایستگاه های بی آر تی به علت شدت نیروی افقی ناشی از تکرار ترمزگیری اتوبوس ها ،خراب شده و مشکلاتی را برای شهروندان و اتوبوس های بی آر تی ایجاد کرده است.
شفیعی افزود:در روش جدید که روش بتن مسلح با روکش موزاییکی بتنی است,کف ایستگاه بعد از تراش, با بتن مسلح و اجرای کف پوش بتنی به سازی می شود.بگفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران این روش تا کنون در هفت ایستگاه بی ار تی اجرایی شده و قرار است تا پایان سال در 33 ایستگاه دیگر هم انجام شود.مقاومت بالا در برابر نیرو های افقی، سرعت بالا در اجرا و کاهش هزینه های ساخت و نگهداری از جمله مهمترین مزیت های روش جدید اعلام شده است.