افزایش فروش سایپا با رشد میزان تولید و تنوع سبد خودرویی
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از افزایش فروش محصولات این گروه, به دلیل رشد میزان تولید و تنوع سبد خودرویی خبر داد.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما از سایپا؛ در نشست مشترک مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و مدیرعامل بانک رفاه کارگران، بر عمق بخشی تعاملات و افزایش همکاریهای مشترک از طریق استفاده از ابزارهای نوین مالی، تاکید شد.
محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در این نشست گفت: ۱۷ ماه پیش میزان تولید روزانه خودرو در گروه سایپا حدود هزار و ۱۰۰ دستگاه بود همچنین به ازای تولید هر یک دستگاه خودرو، ۹۰ میلیون تومان ضرر ثبت میشد. از سویی دیگر در مدت عنوان شده ۸۷ هزار خودرو با نقص قطعه (اکثر خودروها با کمبود قطعات الکترونیکی روبرو شده بود) تولید شده بود، از همین رو ضرورت داشت که مدیریت جدید، نسبت به تجاری سازی خودروها با رفع نقص قطعه و تحویل آنها به متقاضیان اقدام کند.
وی ادامه داد: با اقدامات اصلاحی و سیاست توسعه ای، در حال حاضر متوسط تولید روزانه گروه خودروسازی سایپا به ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه رسیده و اگر محاسبه تولید بر اساس روز کاری باشد، رقم تولید روزانه ۲ هزار و ۵۵۰ دستگاه خودرو است که تمام تولیدات به صورت عبور مستقیم انجام میشود و با انباشت تولید خودروهای ناقص به هیچ عنوان روبرو نیستیم.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: سال ۱۴۰۰، میزان فروش گروه سایپا ۵۵ هزار میلیارد تومان بود و سال ۱۴۰۱ این عدد به ۱۰۳ هزار میلیارد تومان رسید و در سال جاری و با توجه به رشد تولیدی که هدف گذاری شده است، میزان فروش خودرو به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید که بر این اساس ۱۴۲ درصد رشد فروش در مقایسه با سال گذشته به جهت افزایش میزان تولید و تنوع سبد خودرویی رقم خواهد خورد. همچنین در سال جاری در راستای توسعه سبد محصولات گروه سایپا، ۲۳ محصول سواری و تجاری جدید به بازار عرضه خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه سالهای گذشته کیفیت محصولات پایین بود و این امر نیز از سوی مقام معظم رهبری مورد انتقاد قرار گرفت، گفت: از ۱۷ ماه پیش طرح ارتقاء کیفیت محصولات در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه در حال حاضر، خودروها کیفیت مناسب تری دارند، به خصوص در بخش شاخص صدای خودرو و ارتعاشات دستاوردهای خوبی داشته ایم؛ به گونهای که در مورد خودرو شاهین بیش از ۲ برابر (بالای ۲۰۰ درصد) بهبود کیفیت ثبت شده است. علاوه بر این شاخص تعداد تحویل به مشتریان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته و شاخص c۱۰۰ که شاخص عملکرد قطعات است و مراجعه خودروها به تعمیرگاه در سه ماه اول را بررسی میکند هم بیش از ۵۰۰ درصد بهبود یافته است.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: بزرگترین مزیتی که در منطقه داریم، این است که ایران تنها کشور خودروساز است. از اینرو با ارتقاء کیفیت و افزایش تیراژ تولید میتوان حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد بازار خودرو کشورهایی که زیرساخت هیبرید و الکتریکال را ندارند را در اختیار گرفت.