به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما ، به نقل از دفتر همکاری های فناوری سفارت ایران در پکن ، « TigerGPT » در حال حاضر فقط به عنوان نسخه بتای برای گروه کوچکی از کاربران در دسترس است. چت ربات هوش مصنوعی مانند سرویسهای مشابهی که در چند ماه گذشته ظهور کردهاند، میتواند به درخواستها در طیف وسیعی از موضوعات پاسخ دهد.
اما این ربات در اطلاعات مالی متخصص است و هدف آن ارائه دادههای به موقع برای کمک به کاربران زیرساخت (پلتفرم ) معاملات آنلاین Tiger در تصمیم گیریهای سرمایه گذاری خود است.
یکی از مشکلات این راه جمع آوری اطلاعاتی بود که برای ارزیابی تصمیمات سرمایه گذاری حیاتی است. TigerGPT میتواند به کاربران کمک کند تا در زمان تحقیقات بازار صرفه جویی و اطلاعات به روز بیشتری دریافت کنند.
کاربران میتوانند در مورد طیف گستردهای از اطلاعات در مورد شرکتهای موجود در مجموعه خود بپرسند، اما در حال حاضر این قابلیت تنها به زبان انگلیسی یا چینی است. TigerGPT میتواند مبانی شرکت را بر اساس گزارشهای سود و همچنین تجزیه و تحلیل برای یک تصویر کاملتر ارائه دهد.
این قابلیتها مقایسه عملکرد شرکت را ساده و سریع میکند. برای مثال، TigerGPT میتواند نسبت قیمت به درآمد تسلا را به صورت دستوری بالا ببرد و آن را با برندهای رقیب خودروهای الکتریکی مقایسه کند. این ربات میتواند به کاربران امکان دسترسی فوری بیشتری به اطلاعاتی بدهد که بدون آن ممکن است به جستجوهای متعدد برای هر شرکت و دادههای خود نیاز داشته باشد.
این فناوری میتواند به کاربران پاسخهای به موقع درباره اینکه چرایی اتفاقات بازار ارائه دهد و اینکه این وقایع چگونه بر استراتژی سرمایهگذاری آنها تأثیر میگذارد.
با این حال، ChatGPT و سایر سرویسهای هوش مصنوعی، مانند Google’s Bard، به دلیل دادن پاسخهای نادرست معروف هستند. همین مشکل در روزهای اولیه TigerGPT نیز صدق میکرد، اما تیم ۵۰ نفره طرح ، هر روز آن را تنظیم میکنند و آخرین اطلاعات بازار را برای بهبود دقت به آن ارائه میدهند.
Tiger Brokers از ابتدای پروژه با تنظیمکنندههای سراسر جهان در تماس بوده تا به نگرانیهای آنها رسیدگی کند ، در مرحله بعدی TigerGPT، این شرکت قصد دارد یک عملکرد صوتی را معرفی کند تا کاربران بتوانند سوالات خود را بیان کنند و به پاسخ گوش دهند.