پخش زنده
امروز: -
رئیس صنعت اتحادیه اروپا قرار است در دیدار با مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی متا از او بخواهد که فورا برای مقابله با محتوایی که کودکان را هدف قرار می دهد، اقدام کند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از رویترز، تیری برتون، رئیس صنعت اتحادیه اروپا در ۲۳ ژوئن با مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی متا ملاقات خواهد کرد و از او میخواهد که فورا برای مقابله با محتوایی که کودکان را هدف قرار میدهد، اقدام کند، زیرا به نظر میرسد کد داوطلبانه حفاظت از کودکان متا کار نمیکند.
شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام از متا، تیک تاک از بایت دنس، اسنپ چت و یوتیوب از گوگل نگرانیهایی را در میان تنظیمکنندهها و کاربران در مورد محتوایی که کودکان خردسال را هدف قرار میدهند، برانگیخته است.
برتون در توئیتر نوشت: به نظر میرسد کد داوطلبانه متا در مورد حمایت از کودکان کار نمیکند. او با تایید آنچه که یک مقام اتحادیه اروپا پیشتر به رویترز گفته بود، گفت: مارک زاکربرگ اکنون باید توضیح و اقدامات فوری انجام دهد. من در ۲۳ ژوئن در مقر متا در منلو پارک (کالیفرنیا) با او گفتگو خواهم کرد.
یکی از سخنگویان متا گفت که سیاستها و فناوریهای سختگیرانهای برای جلوگیری از یافتن یا تعامل شکارچیان با نوجوانان در برنامههای این شرکت وجود دارد. او گفت که تیمهای متا بین سالهای ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲، ۲۷ شبکه توهین آمیز را از بین برده اند در حالی که در ژانویه امسال بیش از ۴۹۰ هزار حساب کاربری را به دلیل نقض خط مشیهای ایمنی کودکان غیرفعال کرده است. متا به طور مداوم در حال بررسی راههایی برای دفاع فعال در برابر این رفتار است و یک کارگروه داخلی برای بررسی این ادعاها و رسیدگی فوری به آنها تشکیل خواهد داد.
برتون گفت که متا همچنین باید اقداماتی را که قصد دارد برای پیروی از قوانین محتوای برخط اتحادیه اروپا موسوم به قانون خدمات دیجیتال (DSA) پس از ۲۵ آگوست انجام دهد، نشان دهد، در غیر این صورت با تحریمهای سنگین مواجه خواهد شد.
قانون خدمات دیجیتال انواع خاصی از تبلیغات هدفمند را در سکوهای آنلاین ممنوع میکند، مانند تبلیغاتی که برای کودکان در نظر گرفته شده یا زمانی که از دستههای خاصی از دادههای شخصی استفاده میکنند، مانند قومیت، دیدگاههای سیاسی و...
جریمههای نقض این قانون میتواند تا ۶ درصد از گردش مالی جهانی یک شرکت برسد.