پخش زنده
امروز: -
معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی کیش از ارتقای سامانههای پذیرش مسافر این شرکت برای انطباق با استانداردهای کشورهای منطقه خبر داد.
رامین کاشف آذر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: انطباق شیوه نامه پذیرش (API) کشورمان با دیگر کشورها از جمله مسایلی بود که در بحث پروازهای خارجی این شرکت مشکلاتی ایجاد میکرد.
وی افزود: یکی از مشکلات ما ارتباط با شرکت هواپیمایی امارات بود چراکه بعضی از سامانههای پذیرش داخلی با استاندارد فرودگاهی امارات متحده عربی منطبق نبود و با شیوع کرونا، این کشور بخشی از استانداردها و شیوه نامههای پذیرش مسافر خود را ارتقا داده بود.
وی افزود: سامانه پذیرش مسافر یا advance pasenger information که شامل نام، گذرنامه، مسیر پروازی و روادید مسافر است، پیش از پرواز به کشور مقصد ارسال میشود تا قبل از پرواز، مجاز بودن یا نبودن مسافر بررسی شود.
کاشف آذر افزود: شرکت هواپیمایی کیش از معدود شرکتهای هواپیمایی ایرانی است که توانست استانداردهای برخی کشورهای منطقه از جمله امارات را با موفقیت گذرانده و موفق به دریافت مجوز شود.
وی توضیح داد: ایمنی صنعت هوایی در سالهای اخیر در حال افزایش است و بسیاری از کشورها ملاحظات مشابه کشور امارات دارند که به فراخور هرکشور، این سامانه باید با آن منطبق شود و انطباق سامانه پذیرش مسافر با مقررات هر کشور مقصد پروازی، ممکن است چند ماه طول بکشد.
گفتنی است شرکت هواپیمایی کیش در سال ۱۳۷۰ با مالکیت سازمان منطقه آزاد کیش تاسیس شد و هم اکنون علاوه بر پروازهای داخلی، به کشورهای همسایه از جمله کشورهای جنوبی حاشیه خلیج فارس پرواز دارد.