پخش زنده
امروز: -
مدیر کل طرح و برنامه و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت گفت: یک نرم افزار موبایلی برای خدمات رسانی هر چه بهتر و دسترسی آسانتر برای زائران و خادمین که به حج مشرف می شوند، تهیه کردیم .
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: رادیو گفت گو در برنامه صبح و گفت گو با آقای مهران فرشید، مدیر کل طرح و برنامه و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت مصاحبه ایی انجام داده است که به این شرح میباشد.
مجری: دوباره جزییات آغاز رسمی عملیات حج ۱۴۰۲ بفرمایید.
فرشید: به نام خدا همانطورکه مستحضرهستید اولین پرواز زائران عزیزمان روز سوم خرداد همزمان با آزادی خرمشهر عزیز آغاز گردید و هم اکنون زائران عزیزمان در مدینه منوره مستقر هستند.
مجری: بفرمایید که این قرار هست که آغاز یک راه جدید باشد آغاز یک رویه جدید باشد چطور نگاه میشود و برنامه ریزی میشود برای ۱۴۰۲ در طول ۱۴۰۲ برنامهها و پروازهایی که تو این حوزه قرار است مدیریت بشود به سمت سرزمین وحی؟
فرشید: زمینه برنامه ریزی در حوزه حج و زیارت بسیار گسترده است و هر روز جا دارد که بهبود پیدا کند و این بهبود مستمر در دستور کار ما هست که براساس همین ما یک نرم افزار موبایلی برای خدمات رسانی هرچه بهتر و دسترسی آسانتر برای زائران عزیزمان تهیه کردیم این نرم افزار هم میتواند برای زائران عزیزمان باشد و هم خادمین این عزیزان که به حج تمتع مشرف میشوند اگر لازم باشد که جزئیاتش را بگویم.
این عناصر شامل بخشهای مختلف است با نقشهای متنوعی که درآن دیده شده یکی از نقشها نقشهای زائران است که زائران میتوانند از این خدمات استفاده کنند در آن نقش که نقش زائری هست خدماتش از جمله مسیریابی اماکن است ما تمام هتلهایی که آنجا هست و ایرانی از آن بهره مند میشوند هم در مدینه و هم در مکه مکرمه آدرس هایش را گذاشتیم و در دسترس زائران هست به صورت آنلاین میتوانند مسیریابی کنند هم به صورت پیاده و هم با ماشین و هم اینکه بتوانند اطلاعات مجموعهها و مدیرانشان را در آنجا داشته باشند و دسترسی به هرجایی هم خدای نکرده دور شدند از مسیراصلی شان بتوانند به وسیله این به نزدیکترین هتل ما مراجعه کنند و از همان جا هدایت بشوند به هتل خودشان.
در آن مجموعه ما اشیای گم شده و پیدا شده را گذاشتیم که توسط تیم امداد ما مدیریت میشود، ولی مردم هم میتوانند چیزهایی که پیدا کردند در آن ثبت کنند عزیزان ما در گزارشات شان مشاهده میکنند و به آنها مراجعه میکنند.
برنامه غذایی روزانه هم صبح، هم ظهر، هم بعد از ظهر در آن گنجانده شده و زائران عزیز میتوانند از برنامههای غذایی روزانه مطلع بشوند چه برنامه عادی و چه برنامه رژیمی و خدماتی که عزیزان زحمتکش مان در حوزه تغذیه و تدارکات انجام میدهند، در این نرم افزار امکان ثبت همسفران وجود دارد شما میتوانید همسفرهایی که آنجا هستند را ثبت کنید و به خودتان پوشهای درست کنید و هر وقت خواستید با همین نرم افزار میتوانید به آنها پیام بزنید و با آنها ارتباط پیدا کنید، چون ما در این قسمت ارسال پیام رایگان داریم و عزیزانی که همسفران خود را ثبت کنند میتوانند از این منوی ارسال پیام رایگان همسفران خود را مشاهده کنند و یا به کسانی که میخواهند پیامک ارسال کنند از این طریق این کار را انجام دهند، گزینههای انتقادات و پیشنهادات هست و همچنین نقاط ضعف و قوت و تهدید و فرصت را بتوانند ثبت کنند هشدارهای لازم را بتوانند بدهند نظرسنجیها در همین نرم افزار انجام میشود وبه صورت متناسب با زمانی که حج هست این گزینه برای زائران عزیزمان فعال میشود گزینه قبل از سفر هست، تو حین سفر موضوعات مختلف هست که بازرسان عزیزما این موضوعات را طراحی کردند و در دسترس مردم عزیز قرار میگیرد و زائران از این طریق میتوانند نظراتشان را اعلام کنند و در صحنه وقتی گزارش گیری و تجزیه و تحلیل میشود میتوانیم به مشکلات و نقاط ضعف و قوت پی ببریم و در موضوعاتی که لازم است در اسرع وقت رسیدگی بشود تو همین گزینهها ارزشیابی عوامل شان را میتوانند در آن انجام بدهند زائران عزیز در طول خدمت میتوانند خادمین شان را ارزیابی بکنند که با این گزینه امکانش فراهم شده و در خواست کمک یکی از گزینههایی است که با فشردن یک کلید امکان ارتباط با مدیر کاروان، مدیر مجموعه، معاون کاروان و عوامل خدماتی شان وجود دارد و همچنین کسانی که نقش امداد را در حج تمتع ایفا میکنند.