پخش زنده
امروز: -
فصل جدید پویانمایی موزه در دست ساخت است، معرفی میراث فرهنگی و آثار تاریخی ایران به کودکان، هدف این مجموعه اعلام شده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمد شکوهی نویسنده مجموعه پویا نمایی موزه در خصوص شکل گیری این مجموعه و شخصیتهای آن در گفتگو با شبکه خبر گفت: روزی که من به این مجموعه اضافه شدم طرح فصل یک این مجموعه شکل گرفته بود؛ اما اونجور که من در جریان این کار هستم و کارکردم این کار ، دغدغهای بود برای شناخت میراث فرهنگی ایران و مشاهیر ایران و هر آن جیزی که از اطلاعات تاریخی ایران چه قبل از اسلام و چه بعد از اسلام به زبان ساده میخواستیم برای بچهها بگوییم به دنبال آن رفتیم و پیدا کردیم.
محمد شکوهی در خصوص پردازش شخصیتها نیز گفت: از ابتدای داستان که شخصیت سه موش داستان ما که مدام میخواستند از موزه دزدی کنند و شخصیتهای کارکنان موزه، در فصل دوم ما شخصیت کارآگاه را اضافه کردیم که هیجان این داستان دزد و پلیس را بیشتر کند.
وی ادامه داد: در فصل سوم این شخصیت کارآگاه حذف شد؛ و از فصل سوم به بعد یک دغدغهای به وجود آمد، دغدغه بیشتر تصمیم گیری و مدیریتی بود ؛ که شخصیتهای منفی داستان خیلی جذابتر از شخصیت های مثبت داستان شدند.
به همین دلیل خط اصلی داستان در خصوص ۳ موش بود که هر دفعه چیزی از موزه میدزدیدند، این شخصیتها قاعدتا پرداختشون باید بیشتر میبود.
از فصل بعد ما اینها رو آوردیم در ساید مثبت قرار دادیم و یک شخصیت منفی جدید طراحی کردیم که اون از موزه دزدی کند.
شکوهی در خصوص نوشتن برای اجرا نیز گفت: خیلی تخصصی است نوشتن برای انیمیشن، چون باید سبک کار را بدانید، چون هر کدام از این سبکها محدودیتهایی دارند، و این محدودیتها موقع نوشتن حتما باید مورد توجه قرار بگیرند.
وی افزود: یکی از این محدودیتها حرکات شخصیتهاست یعنی این شخصیتها یک سری از افکتها رو میتوانند انجام دهند و بعضی دیگه از افکتها را ابدا نمیتوانندمثلا سرعت کار رو نمیتونیم کم کنیم که شخصیت سرعتش کم بشه بپره این طرف و اون طرف یا حرکاتی که از قبل تعریف شده باشد ، میتوانیم بنویسیم و بر مبنای شخصیتهای محدود لوکیشن محدود و حرکات محدود این متنها باید نوشته شود.
وی افزود: این محدودیتها وجود دارد و ما باید بر مبنای این محدودیتها بنویسیم و این کار را سختتر میکند، وقتی قرار است که سریال بنویسم باید جوری بنویسم که تکراری نشود، نسبت به قسمتهای قبلی، که سادهترین راه این است که شخصیت اضافه کنیم، لوکیشن اضافه کنیم که ساخت لوکیشن هم زمان بر و هم سخت است و باید فکر کنیم که با همین شخصیتها و همین دکور چطور باید بنویسیم.
وی گفت: بیشترین دغدغه ما این است که داستانها به تکرار نیفتند و سعی میکنیم با نوسازی کاراکترها یا شخصیتهایی را اضافه کنیم یا خصوصیتی را به این شخصیتها اضافه کنیم مثل اضافه کردن وسواس به رئیس در فصل بعدی و اضافه کردن خصوصیاتی دیگر ...
شکوهی در خاتمه گفت: بحث مهمتر ما پیدا کردن میراث تاریخی ایران است که برای بچه ها به زبان ساده قابل بیان باشد؛ ما برای این اطلاعاتی که به بچهها در خصوص میراث تاریخی ایران میدهیم تحقیق میکنیم تاصحیح باشد.