پخش زنده
امروز: -
مدیر اتاق بازرگانی منطقه آزاد چابهار گفت:این بندر با راه اندازی خط مستقیم خاور دور از بنادر چین بر ظرفیت کانتیری خود افزوده است.
آقای بهزادی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما گفت: با راه اندازی خط مستقیم کشتیرانی با همکاری سازمان منطقه آزاد، کشتیرانی جمهوری اسلامی و سازمان بنادر در ۴ ماه، دوازده کشتی اقیانوس پیما در بندر چابهار پهلو گرفته اند.
آقای بهزادی گفت: این خط در آغاز با ظرفیت ۶۰۰ کانتینر شروع شد، اما با برنامه ریزی دقیق این تعداد به هزار و ۵۰۰ کانتینر افزایش یافته است.
آقای بهزادی گفت:هدف از راه اندازی این خط کشتیرانی، توسعه محور شرق در مبحث ترانزیت کالا، صادرات و کاهش هزینهها و زمان برای واحدهای تولیدی است که از لحاظ هزینه و زمان ورود کالا و ارسال کالا به خط تولیدشان همیشه مشکل داشتند.
مدیر اتاق بازرگانی منطقه آزاد چابهار گفت: موقعیت استراتژیک بندر چابهار که از لحاظ مایل دریایی حدود ۴۸ ساعت قبل از بندر عباس است سبب میشود که ۱۰ روز زودتر از بندر عباس بتوانیم کالا را به خط تولید برسانیم.
آقای بهزادی گفت: توسعه اقتصاد دریا محور در بندر چابهار از هدفگذاریهای سال ۱۴۰۲ است و باید برای تحقق آن از پتانسیل بندر چابهار و مزایا و موقعیتی که داربهره برد.
مدیر اتاق بازرگانی منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار اولین بندر ورودی ایران است که توانایی پهلوگیری کشتیهای سوپر پاناماکس با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن دارد و ریت تخلیه و بارگیری همانند بندر عباس در چابهار ساعتی ۲۵ تا ۳۰ کانتینر است.
آقای بهزادی گفت: به دنبال برقرای ارتباط با کشورهای همسایه از مسیر ایران به اروپا هستیم و با توجه به مذاکرات انجام شده، اتفاقات خوبی در زمینه ترانزیت کالا و راه اندازی کریدور شمال به جنوب و ارسال کالاهای هند از مسیر چابهار به بندر انزلی و متعاقبا آستاراخان و روسیه و از آنجا به اروپا رقم میخورد.