پخش زنده
امروز: -
فرایند اعطای گواهی مدیریت سبز به ۵۲ ارگان در اصفهان اجرایی شد.
به گزارش خبرگزاری صداسیما اصفهان؛ مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: در راستای اعطای گواهی مدیریت سبز به سازمانها و دستگاههای دولتی، سال گذشته از ۲۳ و سال جاری از ۲۹ ارگان بازدید و فرایندهای مدیریت پسماند آنها بررسی و کنترل شد. غلامرضا ساکتی افزود: مدیریت سبز به عنوان یک ابزار قدرتمند اجرایی، به استناد ماده ۱۹۰ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و آئیننامه اجرایی مصوب هیئت وزیران اهمیت و جایگاه ویژهای دارد، بهنحوی که یکی از وظایف، مأموریتها و مسئولیت اجتماعی هر سازمان تلقی میشود. وی افزود: ارزیابی اجرای مدیریت سبز در دستگاههای اجرایی بر اساس شاخص مصرف انرژی، مصرف آب، مدیریت پسماند و سایر شاخصهای محیط زیستی محاسبه میشود و حداکثر امتیاز مدیریت سبز در دستگاههای اجرایی هزار امتیاز است. وی گفت: فرایند صدور گواهی مدیریت سبز در شاخص پسماند با ارسال درخواست از طرف دستگاه متقاضی آغاز شد و با بازدید از ساختمان مورد درخواست، برگزاری کلاسهای آموزشی، ارائه راهکارهای اصلاحی و انعقاد تفاهمنامه ادامه پیدا کرد تا در صورت دارا بودن شرایط و رعایت ضوابط، گواهی مدیریت سبز با اعتبار یکساله صادر شود. ساکتی با بیان اینکه علاوه بر نهادها، ادارات و ارگانهای خارج از دایره شهرداری اصفهان، تمام مناطق، مدیریتها و سازمانهای وابسته به شهرداری نیز موظف به دریافت گواهی مدیریت سبز در شاخص پسماند شدند، گفت: در خصوص مدیریت سبز از سال ۱۴۰۱، از ۵۲ ساختمان متعلق به دستگاههای اجرایی بازدید و ۱۰ ارگان پس از طی مراحل موفق به دریافت گواهینامه مدیریت سبز شدند. وی گفت: برای ایجاد مشوقهای لازم به دستگاههای اجرایی در فرایند صدور گواهی مدیریت سبز، خدمات متعددی از جمله برگزاری دورههای آموزشی، توزیع محصولات فرهنگی و آموزشی و تجهیزات ذخیرهسازی پسماند از طرف این سازمان به دستگاههای متقاضی ارائه میشود.