پخش زنده
امروز: -
در سومین جلسه ارتباط مستقیم با مدیران شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران صبح امروز پاسخگوی تماس شهروندان بود.
به گزارش خبرگزاري صدا و سيما ، در ابتدای جلسه، حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران فلسفه تشکیل شهرداریها را خدمات شهری دانسته و گفت: نهایت هدف ما کسب رضایت مردمی است و همواره از مردم نظرسنجی و نظرات آنان را احصا و در برنامه ریزیها استفاده میکنیم.
نظری با بیان اینکه قرار است درخواستهای مردم در سامانه ۱۳۷ پلاس مبنای ارزیابی شهرداری تهران در برنامهریزیها و ارزیابی عملکرد باشد، افزود: اگر ما واقعا اهل کار و خدمت هستیم ابتدا باید پاسخگوی مردم باشیم و همه ادارات کل و سازمانها بایستی در سال ۱۴۰۲ پیامهای مردمی در ۱۳۷ پلاس را مبنای برنامه ریزی خود قرار دهند.
در ادامه این جلسه رضا ناصریسرای رئیس مرکز سامانه مدیریت شهرى و نظارت همگانى شهرداری تهران (١٣٧ پلاس) با اعلام این خبر که درخواستهای مردمی در سال ۱۴۰۱در مقايسه با سال ۱۴۰۰ افزایش ۴۲.۵ درصدی داشته گفت: افزایش پیامهای مردمی و انعکاس نقاط ضعف از سوي شهروندان نشان از اعتماد شهروندان به مجموعه شهرداری است و اهتمام صددرصدی حوزههای متولی را میطلبد.
وی با اشاره به آمار ارائه شده افزود: در بخش اول سامانه ۱۳۷ پلاس که خدمات شهری و فوریت هاست ۷۰ درصد پیامها مربوط به معاونت خدمات شهری و محیط زیست بوده که حدود ۱ میلیون درخواست را شامل میشود.
ناصری سرای با اعلام اینکه معاونت خدمات شهری به عنوان اولین معاونت در صدر بوده گفت: معاونت فنی و عمران به عنوان دومین معاونت در دادههای آماری ۱۳ درصد پیامها را شامل میشود.
رییس مرکز سامانه ۱۳۷ پلاس با اعلام اینکه غالب موضوعات شهرداری تهران در حوزه خدمات شهری و محیط زیست است توضیح داد: موضوعات پرتکرار در حوزهی نظافت با ۷۰ هزار پیام لایروبی با ۵۷ هزار و جمع آوری زباله و ضایعات با ۴۲ هزار در صدر درخواست شهروندان بوده است.
ناصری سرای در حوزه موضوعات خطرساز که زیر دو ساعت باید به نتیجه برسد و با رفع خطر اولیه حل و فصل شود اعلام داشت ایمن سازی و رفع خطر درختان خشک و در حال سقوط، ایمن سازی ساخت و ساز مسکونی، رفع خطر چالههای بزرگراهی، ایمن سازی تخریب مسکونی موضوعات پرتکرار حوزه خطرساز است.
برف سنگین ۱۴۰۱ یکی از اتفاقات مهم بوده که رییس مرکز سامانه ۱۳۷ پلاس ضمن تشکر از همه عوامل شهرداری آن را جهاد همگانی در شهرداری تهران دانسته افزود: میزان رضایت مردم بعد از اقدامات برای رفع لغزندگی معابر و شن و نمک پاشی قابل قبول بود.
رییس مرکز سامانه ۱۳۷ پلاس در ادامه جلسه با توضیح اینکه در بخش دوم سامانه ۱۳۷ پلاس که بخش انتقاد و شکایت و پیشنهاد و تقدیر و تشکر است در سال ۱۴۰۱ بیشترین پیامهای انتقادی مربوط به معاونت حمل و نقل و ترافیک بوده که ۵۰ درصد انتقادات را شامل شده است.
در جلسه امروز ارتباط مستقیم، شهروندان ۵۴۰ تماس برقرار کردند که در مقایسه با سال گذشته که ۳۰۹ تماس را شامل میشد؛ افزایش داشته است. از مهمترین موارد مطروحه میتوان به مزاحمت واحد صنفی و جمع آوری سگ ولگرد - شرکت ساماندهی، رفع سد معبر دستفروش و وانتی میادین میوه و تره بار کیفیت پایین محصولات و احداث تره بار جدید، شرکت شهربان، رسیدگی نکردن به فضای سبزو درختان خشک و آبیاری درختان، سازمان بوستان ها، نظافت معابر لایروبی انهار شستشو و تعویض مخازن، اداره کل خدمات شهری اشاره کرد.