پخش زنده
امروز: -
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای تحول در آموزش و پرورش چارهای جز تغییر نگاه و رویکرد به این نهاد نداریم گفت: متاسفانه آنچه را که در مدارس هزینه نمیکنیم، مجبور میشویم در آسیبهای اجتماعی هزینه کنیم.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مراد صحرایی در سفر به تبریز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان افزود: عبور از گردنههای پیشرفت بدون آموزش و پرورش میسر نیست، حال آنکه ما مدتی است از آموزش و پرورش غفلت کرده ایم.
وی با اشاره به گستردگی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش، وزارتخانه همه کشور است، مسیر قوی شدن ایران از خیابان آموزش و پرورش میگذرد و این نهاد هم از درون و هم از بیرون باید قوی شود.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اگر میخواهیم آموزش و پرورش در اولویت برنامهها قرار گیرد، باید در بدنه این وزارت خانه نیز تربیت معلم در راس قرار بگیرد و برای این موضوع راهکاری جز احیای تربیت معلم نداریم.
وی از برگزاری کنکور اختصاص تربیت معلم از سال آینده خبر داد و گفت: باید سعی کنیم بهترین دانش آموزان به تربیت معلم بروند، و گزینش صحیحی از افراد برای ورود به تربیت معلم صورت گیرد.
صحرایی با بیان اینکه برای تحول در آموزش و پرورش چارهای جز تغییر نگاه و رویکرد به این نهاد نداریم ادامه داد: متاسفانه آنچه را که در مدارس هزینه نمیکنیم، مجبور میشویم در آسیبهای اجتماعی هزینه کنیم.
راه اندازی پردیس تربیت مدیر مدرسه ای، ارتقای شان و منزلت معلم، از مواردی بود که سرپرست وزارت آموزش و پرورش برای احیای جایگاه آموزش و پرورش از آنها یاد کرد و گفت: در این مسیر همه باید پای کار باشند.
نماینده ولی فقیه در استان نیز در این دیدار با تاکید بر لزوم رفع گلایه رهبر معظم انقلاب در خصوص حواشی و ماموریت وزارت آموزش و پرورش گفت: انتصاب ۵ وزیر و ۴ سرپرست در ۱۰ سال برای یک وزارت خانه، موضوع عجیبی است.
حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم از نوع حکمرانی، وضعیت نیروی انسانی، کیفیت آموزش و عدالت در آموزش و استخدام به عنوان چالشهای نظام آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: باید برای رفع چالشها و عبور از مشکلات، بیشتر از نکته نظرات کارشناسان بهرهمند شد.
وی از پایبندی به اسناد تحولی کشور به ویژه سیاستهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اسناد تابعه آن و جلوگیری از اسنادی که مغایر با ارزشهای انقلاب اسلامی به ویژه سند خیانت بار ۲۰۳۰ به عنوان مهمترین راهکار ارتقای کیفی آموزش و پرورش یاد کرد.
نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: فراهم کردن فرصت خلاقیت برای معلمان و دانش آموزان، ایجاد همکاری و تعامل برای حل مسائل اجتماعی، پیاده کردن رویکرد مدرسه محوری، ارتقای شخصیت و منزلت معلمان، ارتقا شفافیت و رفع تعارض منافع آموزش و پرورش، اصلاح جذب و مقابله با سیاسی کاری و نیز تقویت هویت دانش آموزان میتواند زمینه ساز مناسبی برای بهسازی و تحول نظام آموزش و پرورش باشد.
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با بیان اینکه اساس و پایه هویت فردی اجتماعی افراد جامعه در آموزش و پرورش شکل میگیرد گفت: توسعه نظام نیز از مسیر آموزش و پرورش محقق میشود.
عابدین رضوی خرّم ادامه داد: در شرایط فعلی آموزش و پرورش به تنهایی ۱۰ تا ۲۰ درصد میتواند رسالت خود را در توسعه نظام محقق کند، و با پای کار آمدن همه نهادها میتوان کاری ماندگار در این حوزه انجام داد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش همچنین دیداری نیز با خانواده شهیدان یغما و رنجبر داشت.
وی در این دیدار با تاکید بر اینکه خانوادههای شهدا چشم و چراغ این نظام هستند گفت: دیدار با خانواده معظم شهدا به مسئولان امید و انگیزه برای ادامه مسیر انقلاب و خدمت به مردم را میدهد.
مراد صحرایی با بیان اینکه امام خمینی (ره) توجه ویژهای به فرزندان شهدا داشتند اظهار کرد: خانوادههای شهدا و ایثارگران میراث ارزشمند انقلاب اسلامی هستند.
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: دیدار با خانواده شهدا موجب عزت، افتخار و پالایش روح انسان میشود.
عابدین خرّم با اشاره به اینکه شهدا سرمایههای زنده و جاودان نظام اسلامی هستند افزود: امیدواریم شرمنده شهدا نباشیم و بتوانیم آرمانهای متعالی آنان و انقلاب اسلامی را تحقق بخشیم.
شهید سخاوت رنجبر و شهیده ثریا یغما که هر ۲ از نیروهای فرهنگی انقلاب اسلامی بودند در سال ۱۳۶۵ در بمباران منطقه خانه سازی تبریز توسط هواپیماهای رژیم بعثی صدام به فیض شهادت نایل آمدند.