پخش زنده
امروز: -
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۲۹ هزار مدرسه در کشور به بهسازی، بازسازی و شاداب سازی نیاز دارند که تلاش میشود با اجرای نهضتی مردمی در تابستان امسال بخشی از این نیاز با مشارکت آحاد مردم برطرف شود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ معاون وزیر و رئیس این سازمان در بیستوچهارمین جشنواره خیرین مدرسهساز مازندران که در اردوگاه دانشآموزی بادله ساری برگزار شد، گفت: در نهضت مردمی بهسازی، بازسازی و شادابسازی مدارس که از تابستان امسال آغاز میشود همه مردم چه به صورت مالی و چه با تخصصهای مورد نیاز مانند بنایی، نجاری، جوشکاری و هر حرفه و اقدام مرتبط با فضای مدارس میتوانند همراهی کنند. این طرح به طور کامل با رویکرد مردمی طراحی شده و انجام میشود. همچنین از گروههای جهادی نیز دعوت میکنیم که در این طرح همراه شوند.
حمیدرضا خان محمدی با اشاره به اهمیت نقش خیرین مدرسهساز در توسعه زیرساختهای آموزشی کشور خاطرنشان کرد: ما خیرین مدرسهساز را در جریان مهم مدرسهسازی، قلههای ایثار و گذشت و بخشش میدانیم. از همه خیرین مدرسهساز در کشور به ویژه خیرین مدرسهساز مازندران که از سرآمدان مدرسهسازی در استانها هستند سپاسگزاریم که بار مهمی از وظیفه دولت را ایثارگرانه به دوش میکشند.
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: معتقدیم که مجامع خیرین مدرسهساز باید انشعابهای شهرستانی هم داشته باشند تا این جریان مهم تقویت شود. هر چقدر کار بزرگ مدرسهسازی و این جریان به اجزای کوچکتر در سطوح شهرستانی تبدیل شود توان تبدیل جریان مدرسهسازی به جهاد مدرسهسازی افزایش مییابد.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به مشارکت قابل قبول خیرین مدرسهساز در مازندران اشاره کرد و افزود: از ۱۴۰ طرح فعال مدرسهسازی مازندران ۸۰ طرح توسط خیرین در حال اجراست که نقش مهم و اثرگذار این عزیزان را نشان میدهد. در سطح کشوری نیز ۵۰ درصد کلاسها مشارکتی ساخته میشود.
خانمحمدی با بیان اینکه عزم دولت برای افزایش همراهی با خیرین مدرسهساز جدی است، خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم توسعه نگاه بسیار ویژه و همهجانبهای به مدرسهسازی و تکریم و همراهی خیرین شده است.
این مسئول اظهار کرد: در چند استان از جمله مازندران نهضت مدرسهسازی به عنوان اولویت مهم استانداران در نظر گرفته شده است. با استاندار مازندران هم مذاکره شده است که به رویکرد جدیدی در مدرسهسازی برسیم.
وی افزود: مقرر شد برای کمک به مدرسهسازی در کشور طی دو سال از منابع اعتباری مختلف مانند متمم سفر ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳، مولدسازی، طرح جهش تولید مسکن و منابع مشارکتی و خیری مجموعاً حدود چهار هزار میلیارد تومان تامین شود تا بخشی از مشکلات حوزه زیرساختهای آموزشی حل شود.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تاکید بر لزوم معرفی خیرین مدرسهساز به دانشآموزان و خانوادهها، گفت: پیشنهاد میکنم اولیاء مدارس گزارش عملکرد مدرسههای خیرساز را به خیرین ارائه دهند. عکس و زندگینامه خیرین در مدرسههای خیرساز مشارکتی نصب شود. با این کار خیرین بین دانشآموزان هویت پیدا میکنند. این بهترین و راهبردیترین اقدام برای ترویج کار خیر است.
خانمحمدی هماهنگی در تعیین نقاط ساخت مدارس خیرساز را نیز یکی از ضرورتها برای کمک به عدالت آموزشی عنوان کرد و گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که در مناطق پرتراکم و نیازمند فضای آموزشی مدارس ساخته شوند تا به تحقق عدالت آموزشی کمک شود. ضمن اینکه لازم است به ساخت مجتمعهای بزرگ مانند مدرسه چندساحتی شهید سلیمانی ساری که اخیراً افتتاح شد نگاه ویژهای داشته باشیم. امیدواریم روزی در این اردوگاه جشن استانداردسازی فضای آموزشی را برگزار کنیم.
گفتنی است بیستوچهارمین جشنواره خیرین مدرسهساز مازندران با برپایی نمایشگاه توانمندیهای برخی مراکز آموزشی و معرفی بعضی دستاوردها و فعالیتهای مرتبط با مدرسهسازی در مازندران در ساری برگزار شد.
حدود ۵۰۰ تن از خیرین مدرسهساز و مدرسهیار از مازندران و سایر استانها صبح روز -چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت- با حضور مسئولان استانی و ملی در اردوگاه دانشآموزی بادله ساری در بیستوچهارمین جشنواره خیرین مدرسهساز مازندران گرد هم آمدند تا علاوه بر تجلیل از خیرین برگزیده، پیرامون آخرین نیازها و الزامات حوزه مدرسهسازی تبادل نظر کنند.