پخش زنده
امروز: -
رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه ایران گفت: نوآوری و ارتقای سیستم های فن آوری اطلاعات یکی از اهداف اصلی بیمه ایران است.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما, به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، شریفی در این جلسه که با حضور سید ناصر مبرقعی، سید علیرضا سادات میر، علیرضا مقدسی و اسماعیل مهدوی نیا اعضای هیات مدیره ، بهنام بابائی مدیر کل فناوری اطلاعات و آمار و جمعی از کارشناسان برگزار گردید با اشاره به تاکیدات وزیر امور اقتصادی و دارایی مبنی بر دیجیتالی کردن خدمات در جهت توسعه و بهبود خدمات ارائه شده به مردم عزیز کشورمان، اظهار داشت: یکی از چالش های امروزه سازمان ها خصوصا سازمان های دولتی، عدم استفاده مناسب و بهینه از فن آوری های نوین و ارتقای توان نیروی انسانی و منابع درون سازمانی یا به عبارت دیگر تنبلی و عدم پویایی شرکت های دولتی است.
با استراتژی های تدوین شده و برنامه ریزی مناسب صورت گرفته، امروز شاهد ارتقای توان فنی کارشناسان بیمه ایران و روزآمد شدن امکانات و توسعه خدمات با بهره گیری از فن آوری دیجیتال هستیم و به عنوان یک شرکت دولتی بسیار چابک و سریع تر از سایر شرکت ها در حال ارائه خدمات به مشتریان هستیم .
وی در پایان تاکید کرد: فناوری اطلاعات همواره بهعنوان محور توسعه در بیمه ایران مطرح بوده و در یک سال اخیر شتاب بیشتری پیدا کرده است و شرکت با تکیه بر توان فنی و تخصص کارشناسان خود توانایی انجام کارهای بزرگ را داشته و رونمایی از سامانه بیمه ایران و همچنین طرح یک پارچه بیمه های درمان در یک سال اخیر تاییدی بر این ادعا است.
مقدسی عضو هیات مدیره به موضوع یکپارچه سازی و ارتقای زیر ساخت های سامانه خسارت بیمه های درمان با استفاده از بسترهای دیجیتال پرداخت و گفت: پروژه بزرگ سیستم یکپارچه درمان جدید با بهره گیری از کارشناسان بیمه های اشخاص و فن آوری اطاعات و آمار بصورت یک اپلیکیشن با قابلیت های ارزیابی خسارت، مدیریت سازمان، حسابداری، بیمه گر، کارتابل، مراجع درمانی ، بیمه شده و بیمه گزار، پایه ریزی شده و در حال حاضر بصورت پایلوت در استان اصفهان در حال استفاده است و بزودی نیز با تکمیل فرآیند ها، در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.
مبرقعی دیگر عضو هیات مدیره نیز با اشاره به شرائط حاکم بر بازار بیمه کشور و لزوم بکارگیری سیستم های الکترونیک و دیجیتال برای پاسخگویی به موقع به نیازبازار و مشتریان، خاطر نشان کرد: با توجه به سهم بیمه ایران در بازار بیمه کشور و عدم کارایی شیوه های قدیمی و سنتی برای نظارت وکنترل خسارت ها و همچنین رسیدن به نقطه تعادل قابل قبول در نسبت خسارت و حق بیمه ، گام بزرگ و بسیار ارزشمندی برای ارتقای سیستم های دیجیتال در بیمه ایران برداشته شده و بزودی آثار و برکات آن در عرصه خدمت رسانی به مردم عزیز کشورمان آشکار خواهد شد.
وی دریافت نظرات و نکات مورد توجه مشتریان به سرویس ها و خدمات جدید بیمه ایران بصورت یک سیستم اتوماتیک برای شناسایی و ارتقای کیفیت خدمات جدید و رفع موانع و مشکلات این سیستم ها را مفید دانست و گفت: توجه به نیاز های مشتریان و جلب رضایت بیمه شدگان یکی از اولویت های اساسی و مهمی است که باید در همه امور مورد توجه جدی قرار گیرد بنابراین موضوع نظر سنجی، پایش اطلاعات، مانیتورینگ و نظارت بر صحت اقدامات، همواره مورد تاکید همه اعضای هیات مدیره شرکت است.
سادات میر عضو هیات مدیره نیز در این جلسه این اقدامات را در راستای برنامه ریزی مدیران ارشد شرکت برای ارتقای جایگاه شرکت و حوزه دیجیتال بعنوان حوزه هدف شرکت برشمرد و تصریح کرد: همکاران و کارشناسان در همه حوزه ها، بخصوص فن آوری های نوین و عرصه دیجیتال، شاهد به بار نشستن و تحقق اهداف ترسیم شده شرکت هستیم.
در ادامه جلسه هر یک از کارشناسان نیز به تشریح خدمات جدیدی که در حوزه درمان در حال تدوین و راه اندازی است پرداختند.