پخش زنده
امروز: -
امین تجملیان قائم مقام مدیرعامل پیام رسان بله درباره قطعی چند ساعته پیام رسان بله در روز گذشته گفت :قطعی برق در محل دیتا سنتز بله باعث اختلال چند ساعته پیام رسان بله بود.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما آقای امین تجملیان قائم مقام مدیرعامل پیام رسان بله در مصاحبه با رادیو گفت و گو درباره قطعی چند ساعته پیام رسان بله در روز گذشته گفت: ابتدا لازم می دانم عذرخواهی کنم از همه کاربران عزیزی که دیشب از حوالی ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه تا تقریبا نزدیک به نیمه شب یک بازه ۵ ساعته نتوانستیم خدمت رسانی داشته باشیم، صمیمانه عذرخواهی میکنم.
وی در ادامه درباره علت این قطعی گفت: ما یک قطعی برق داشتیم در محل دیتا سنتر یا مرکز داده میزبانی کننده بله که تا برق وصل شد و سرورها برق رسانی به آنها انجام شد یک ساعتی طول کشید و بعد هم کارشناسان ما در تلاش بودند به صورت جدی و همه جانبه که بتوانند سرورها را بالا بیاورند همانطور که میدانید پیام رسان بانک بله عملا سرویسهای متعددی دارد هم موضوعات مالی داریم که کاربران میتوانند استفاده کنند و هم موضوعات مرتبط با پیام رسانی و تماس تصویری و تماس صوتی و چیزهایی از این دست که پیچیدگی ماجرا باعث شد که ساعاتی بالاآوردن این سرویسها به طول بینجامد که خوشبختانه ساعت یازده و نیم شب مشکل به صورت کامل برطرف شد و در دسترس کاربران قرار گرفت.
قائم مقام مدیرعامل پیام رسان بله درباره سابقه اختلال در پیام رسان های خارجی گفت: چندماه پیش بود که این مشکل برای واتساپ پیش آمد و زمانی برای تلگرام پیش آمد این مسئله پیش میآید، ولی تلاش ما و همکاران در تیم بله این تیم صدنفرهای که از بچههای جوان کشور هستند این است که تلاش کنیم این موارد به حداقل برسد البته میگویم مشکل دیشب واقعا در اختیار تیم بله هم نبود به دلیل مسائل زیرساختی بود که پیش آمده بود و چون برق نبود امکان سرویس دهی هم وجود نداشت، ولی حداکثر تلاش ما این است که بتوانیم به صورت پایدار این سرویس را در اختیار هموطنان عزیز قرار دهیم.
امین تجملیان در پایان گفت: تلاش ما در ماههای اخیر این بوده که بتوانیم یک بک آپ جدید داشته باشیم که اگر مشکلی در یک دیتا سنتر در یک محلی اتفاق افتاد دیتا سنتر بک آپ یا دیتا سنتر اکتیوی که در کنار آن به صورت همزمان دارد خدمت رسانی میکند در مدار باشد و کاربرها کمترین میزان اختلال را احساس کنند امیدوارم هستیم انشاالله، چون این موضوع اولویت اول تیم توسعه فنی بله هم است بتوانیم در یک بازه منطقی کوتاه مدت این موضوع را ما در بله پیاده سازی کنیم که اگر هم چنین اتفاقی در آینده حالا میگویم اتفاق واقعا قابل پیش بینی نبوده، ولی اگر این اتفاق افتاد بتوانیم در مدت زمان کمتری نسبت به مدت زمانی که دیشب اتفاق افتاد بتوانیم به مدار برگردیم و خدمت رسانی را از سر بگیریم.