پخش زنده
امروز: -
۲۴۴ مورد بازرسی در قالب طرح عیدانه با هدف بهبود و ارتقای خدمات گردشگری به مسافران نوروزی و کیفیت خدمات و کالاهای نوروزی و ماه مبارک رمضان در استان همدان انجام شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز همدان؛ مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: طرح بازرسی عیدانه از اصناف برای شناسایی و جمع آوری کالاهای غیراستاندارد و احقاق حقوق مردم به مدت یک ماه از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین در همدان اجرا شد.
جعفر امیری پریان افزود: ۱۵ مورد از هتلها و هتل آپارتمان ها، ۷۱ مورد از مراکز پذیرایی و رستورانها، ۱۰ مورد از مراکز اقامتی بین راهی، ۱۹ مورد از میادین میوه و تره بار، ۱۳ مورد از خدمات قالیشویی، ۲ مورد از ایستگاههای قطار، یک مورد از فرودگاه، پنج مورد از پایانههای مسافربری، ۳۵ مورد از مراکز فروش شیرینی و آجیل، ۷۳ مورد از فروشگاههای زنجیرهای در ایام عید بازرسی شد.
او تأکید کرد: مراکز خدمات دهی از طریق بازرسان این اداره ارزیابی شدند و نتایج این ارزیابیها پس از جمع بندی برای حصول به نتیجه مطلوب به مراجع ذیصلاح اطلاع رسانی خواهد شد.
مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: طرح عیدانه علاوه بر گشتهای نظارتی استاندارد با همکاری اداراتی همچون صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی همدان، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، نمایندگان هتل داران و اتحادیههای مربوطه برگزار شده است.
امیری پریان با تاکید بر ضرورت ارتقای کیفیت خدمات گردشگری در همدان تأکید کرد: سال گذشته همدان به عنوان آزمونه (پایلوت) استانداردسازی خدمات گردشگری انتخاب شد و این موضوع حساسیت مجموعه را در نظارت صحیح طرح عیدانه دوچندان کرد.
مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: ستاد پایش کیفیت و کمیت به منظور کنترل کیفی و مقابله با هرگونه کم فروشی و ارتقای کیفیت زندگی مردم در اسفند ماه سال گذشته راه اندازی شد و پرونده متخلفان نیز به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شد.
او تصریح کرد: سامانه ۱۵۱۷ اداره کل استاندارد به شکل شبانه روزی آماده دریافت گزارش و شکایات مردمی در زمینه کالاهای غیر استاندارد است و شکایت های مردمی در این سامانه ثبت و در اسرع وقت برای رسیدگی در اختیار کارشناسان مربوطه قرار خواهد گرفت.