پخش زنده
امروز: -
مدیر فناوری و تحول دیجیتال سازمان تأمین اجتماعی از توسعه خدمات غیرحضوری قابل ارائه در برنامه کاربردی این سازمان خبرداد و گفت: ۴۵ میلیون مخاطب تأمین اجتماعی میتوانند دست کم از ۴۴ خدمت غیرحضوری در برنامه تأمین من بهرهمند شوند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ آقای بهروز کتابی مدیر فناوری و تحول دیجیتال سازمان تأمین اجتماعی در گفتگو با برنامه پویش شبکه رادیویی فرهنگ درباره سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان وتوسعه این سامانه توضیح داد.
مشروح این گفتگو را در ادامه میبینید:
سوال:هر کس با تأمین اجتماعی در ارتباط باشد میتواند در این سامانه نام نویسی و ازخدمات آن استفاده کند؟
کتابی: ما جامعه مخاطب ۴۵ میلیونی داریم که با تأمین اجتماعی در تعامل هستند. این عزیزان از دو طریق سامانه خدمات غیرحضوری به آدرس es.tamin.ir و اپلیکیشن برنامه کاربری تأمین من میتوانند به خدمات غیر حضوری این سازمان دسترسی داشته باشند.
سوال: برنامه کاربردی (تأمین من) اختلالات فنی دارد سایت و وبگاه بهتر است، آن اشکالات برطرف شده است؟
کتابی: بله این برنامه کاربری ۲۰ تیر ۱۴۰۱ رونمایی شدو به تبع نسبت به آن سامانه یک مقدار از بلوغ کمتری برخوردار است که نواقصش را برطرف کردیم و خواهیم کرد.
آخرین نسخه را ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ اصلاح کردیم و از ۵۷ خدمت غیرحضوری ما، ۴۴ خدمت در این برنامه کاربردی قابل دسترس است و رضایتمندی که ما براساس افرادی که با این سامانه کار کردند گرفتیم بالای ۸۵ درصد است.
سوال: خدا رو شکر همین که رضایت دارند کافی است، بفرمائید که جزئیات شرایط نام نویسی چگونه است؟
کتابی: برای خود دسترسی به این برنامه کاربردی نیاز به نام نویسی خاصی نیست. عزیزانی که در سامانه خدمات غیرحضوری ما نام نویسی کرده باشند و نام کاربری و رمز عبور گرفته باشند با همان نام کاربری و رمز عبور میتوانند وارد خدمات برنامه کاربردی تامین من شوند.ابتدا باید وارد سایت خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی وارد شوند، با زدن ثبت کدملی و شماره همراهشان را آن جا بزنند شماره همراهی که قطعا به نام خود فرد باشد که این کنترل میشود اطلاعات هویتی شان شامل نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه، نام پدر و محل تولد که باید مطابق اطلاعات شناسنامهای شان باشد که بتوانند مرحله را عبور کنند. اگر تمایل داشته باشند ایمیل را میزنند و رمز عبوری را تعیین میکنند، ثبت میکنند بعد از ثبت اگر این مواردی که عرض کردم درست دقت کرده باشند پیام برایشان میرود که ثبت شما با موفقیت انجام شد و یک پیامک به شماره آنها ارسال میشود با این مضمون که به سرویسهای متمرکز سازمان تامین اجتماعی خوش آمدید حساب کاربری شما ایجاد شد.
سپس میتوانند با مراجعه به سایت رسمی سازمان تامین اجتماعی tamin.ir ما برنامه کاربردی تامین من را از دو طریق در اختیار دوستان گذاشتیم یکی برای گوشیهای اندرویدی و دومی برای تمامی گوشیها است که با هر مرورگری روی گوشیها میتوانند با زدن آدرس مربوطه وارد آن سایت شوند.
سوال: جایی هست که به صورت مکتوب این مسئله را آموزش داده باشد؟
کتابی: بله سایت رسمی تامین اجتماعی tamin.ir.
سوال: چقدر ظرفیت دارد این وبگاه که میتواند همه ۴۰ میلیون نفر را پوشش دهد؟
کتابی: با همین رویکرد دیده شده و ما هر ماه تلاش میکنیم خدمات جدیدی را به این سامانه اضافه کنیم، چون مزایایی که این سامانه دارد فقط برای مخاطبان ما نیست، با ارائه خدمات غیرحضوری ما علاوه بر این که رضایتمندی ایجاد میکنیم، کاهش بار مراجعه به شعب ما، کاهش تردد شهری، برون شهری و بهبود فرآیندها را در این موضوع داریم، سعی کردیم زمان انجام فرآیند را کاهش دهیم من مثالی بزنم قبلا برای دریافت هدیه ازدواج حتما باید عزیزان به شعبه مراجعه میکردند مدارک میبردند کپی میگرفتند زمان طولانی تا این که ما این مبلغ را تقدیمشان کنیم، الان بدون مراجعه فقط با مراجعه به سایت ما یعنی مراجعه حضوری ندارد و با بارگذاری مدارک و ثبت نام ما این مبلغ را تقدیم عزیزان میکنیم.
سوال: فقط مردم هوشیار باشند که کلاهبرداران دست به کار میشوند وپیامکهای کلاهبردارانه، فراموش نکنید فکر میکنم تامین اجتماعی سرشماره دارد اگر پیامکی هم بخواهد به شما بدهد، روی هر لینکی کلیک نکنید که حسابتان را خالی کنند و دردسر شود، این اتفاقات وقتی ما وارد دنیای دیجیتال میشویم امکان دارد اتفاق بیفتد.
کتابی: دقیقا صحیح فرمودید ما به همین علت تنها برنامه مورد تائید سازمان تامین اجتماعی برای دریافت خدمات حضوری تأمین من است و عزیزان اگر سوالی دارند میتوانند با سرشماره ۱۴۲۰ که سرشمارهای است که تماس بگیرند و ازمرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی پاسخ بگیرند.